Kan iemand me AUB helpen

Hallo allemaal

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Mijn dochter van 11 maanden heeft sinds kort iets nieuws. Het gaat nu al 4 dagen door. Normaal gesproken gaat ze altijd om 20:00 naar bed omdat ze dan moe is en dan gaat het prima ze valt meteen in slaap. Maar nou sinds 4 dagen als ik haar in bed leg begint ze meteen te krijzen terwijl ze al moe is en gewoon wil gaan slapen. Ze moet dus eerst haar zelf 30 minuten in slaap huilen. 1 dag ging wel ik denk dan leert ze het meteen af zo heb ik het namelijk gedaan toen ze steeds aandacht vroeg als het bed tijd was. Na 1 dag stopte het maar nu blijft het doorgaan ik ben bang dat ze dit voortaan elke dag gaat doen. Ik kan hier gewoon niet tegen dat ze steeds een half uur huilt voordat ze gaat slapen. heeft er iemand misschien ervaring of kan er iemand me helpen. Ik ben gewoon kapot ik kan het niet meer handelen.

alvast bedankt
groetjes karima
 
hallo Karima,

Nog geen ervaring met 11 mnd, mijn zoontje is nu 5 mnd. Maar ik merk dat als hij te moe naar bed gaat hij het moeilijk heeft in slaap te komen en dan ook veel huilt, als hij optijd in bed ligt voordat hij echt moe is gaat het veel beter. Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes, Ineke en Thijn
 
Hoi,

Wij hebben dat met onze dochterrond de 11 maanden ook meegemaakt. Werd ons verteld dat het een vorm van verlatingsangst is, ze beginnen te beseffen dat mama/papa weggaan en dat ze daar alleen achterblijft.
De tip die wij kregen was afentoe even een aai gaan geven over het bolletje, niet uit bed pakken, maar gewoon beetje troosten. Dit voer je op eerst iedere 5 minuten dan iedere 10 minuten etc etc.
Bij ons heeft het erg goed gewerkt en na een week was de slaapellende weer over.

Veel succes

Groetjes Joyce
 
Karima,

Het is ongelooflijk, het lijkt wel alsof je mijn eigen verhaalt vertelt!

Wij hebben dit een aantal weken geleden ook gehad, precies hetzelfde! Mijn dochter is nu bijna een jaar (11 maanden en 3 weken) en dit gedrag kwam bij haar ook toen ze 11 maanden was. Onverdraaglijk! Ik heb zitten huilen op de bank, was ten einde raad.

Wij dachten ook: de aanhouder wint, maar elke avond was het zichzelf in slaap huilen, ik kon het niet aanhoren en was ongerust. Wij hadden hier, net als jij, ook al ervaring mee, want toen ze 4 maanden was hebben we haar geleerd om zelf in slaap te vallen. En dat was de eerste avond 3 kwartier brullen, toen 15 min, toen 5 minuten en vanaf toen ging ze elke avond zoet slapen. Tot een paar weken geleden dus, en dit hield maar niet op, ookal lieten we haar huilen.

Het volgende hebben we uiteindelijk gedaan en het hielp:
1. Overdag minder laten slapen.
2. 's avonds het badje (deed ik eerst 's ochtends)
3. Een heel strak avondritueel. We doen nu echt op de minuut elke avond precies hetzelfde en op de zelfde volgorde.

Ik heb het idee dat vooral punt 3 echt geholpen heeft. Volgens mij had ze gewoon heel veel moeite met afscheid nemen van de dag. Nu we alles elke avond precies hetzelfde doen, en het ritueel heel uitgebreid maken, weet ze waar ze aan toe is en bij elke handeling   weet ze dat ze weer een stapje dichterbij het naar bed gaan is.

We doen nu:
in bad - pyamaatje aan - tandjes poetsen - dag zwaaien (naar de beertjes en poppen in de box in de huiskamer) - slaapzakje aan - bij mama drinken (ze krijgt BV) - in bedje - kort verhaaltje lezen naast bedje - boek dichtklappen (zeg ik: afgelopen!) -instoppen - welterusten zeggen -kamer uit.

NA 3 DAGEN WERKTE DIT AL, en begon ze al zelf te zwaaien en haar duimpje te pakken en zich om te draaien als ik het boek dichtklapte! Ze huilde de eerste week nog eventjes (5 minuutjes zachtjes -nog enigszins acceptabel) en daarna helemaal niet meer.

Misschien kun je zoiets (je eigen ritueel dan) ook doen, ik hoop erg voor je dat het helpt. Onze kleine meid gaat weer zoet slapen, zonder huilen!

Het belangrijkste is volgens mij dat het ritueel heel uitgebreid is (en echt altijd hetzelfde en in dezelfde volgorde!) zodat ze langzaam naar het slapen toe kunnne leven en dit uiteindelijk accepteren.

Heel veel succes!
Laat me weten hoe het is afgelopen, ik leef met je mee!

Groetjes Jann
 
Dag dames

Heb net een hele verhaal lopen typen en foetsie het is weg. Ik heb echt geen zin meer om het opnieuw te doen. Bij deze. bedankt dames voor de reacties.

En Jann  een bed ritme heeft mijn dochter ook sinds ze 3maanden was, dus dat is het helaas niet.

vandaag huilde ze wat korter alleen na haar laatste flesje voordat ze naar bed gaat begon ze hard zielig te huilen dat doet ze nu al 2 dagen. Ze heeft gewoon door dat mama haar naar bedje toe brengt en dat ze dan alleen achterblijft denk ik.

Ik weet dus niet of het tandjes zijn want haar bovenste tandjes zijn een stuk doorgekomen maar ik dacht dat ze daar geen last meer cab zouden hebben als ze een maal een klein stuk door zijn.
Maar ja zoals iemand hier boven zei kan het dus ook verlatings angst zijn

Nou dames ik ga mijn nest in duiken het word weer en vroege morgen.

groetjes karima
 
Hallo Dames,



Wat een opluchting dat jullie kindjes van 11 maand dit ook doen. Mijn
zoontje is bijna 11 maanden en begon een paar dagen geleden ook
moeilijk te doen met naar bed gaan. Precies hetzelfde als wat jullie
kindjes doen, huilen zodra wij zijn slaapkamer uit zijn.

Wij hebben ook een slaap ritueel maar ik wil deze nog wel wat uit breiden met een verhaaltje voor lezen.

Het gaat nu trouwens wel weer beter met naar bed gaan. Wij laten (hoe
moeilijk ik dit ook vind) hem huilen en vandaag was hij na 5 min. al
stil.



Groetjes Marije


 
Terug
Bovenaan