Kan iemand mij advies geven?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Fijn dat jullie even de tijd nemen om mijn vraag te lezen.

Het zit namelijk zo... ik ben begin oktober voor 't laatst ongesteld geweest... normaal gesproken heb ik een cyclus van zo ongeveer 5/6 weken. Op zich werd ik dus best laat ongesteld nu. Nu kreeg ik afgelopen maandag een beetje bloedverlies... echt heel minimaal (alleen met afvegen)... daarna twee dagen helemaal niets en nu sinds donderdag echt een heel klein beetje af en toe (alleen met afvegen). Normaal gesproken ben ik dus wel onregelmatig (5/6 weken), maar dan ben ik een volle week ongesteld.

Ik slik geen pil en heb ook geen condoom gebruikt. Denken jullie dat het mogelijk is dat ik een innestelingsbloeding heb (gehad)??? Ik heb daar nl. het een en ander over gelezen op internet, maar daar lees je de meest wilde verhalen... en als dat zo is, vanaf wanneer kan ik dan testen of ik evt wel of niet zwanger ben?

Sorry hoor, dat ik hiermee binnen kom vallen, maar ik vind het erg vaag dat m'n menstruatie zo anders is dan anders.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Sillie

Dat zou zomaar eens kunnen! Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar zoals jij het omschrijft zit de kans erin dat het een innestelingsbloeding is geweest. De enige manier om zekerheid te krijgen is om er na een poosje toch een testje tegenaan te gooien!
Ik hoop voor je dat het raak is!

Groetjes, Linda

Hey Linda,

Bedankt voor je reactie!! Ik ben een beetje aan het speuren op internet, eigenlijk vooral met als doel er achter te komen na hoeveel tijd na zo'n innesteling het raadzaam is om te testen. Maar eigenlijk kan ik het antwoord niet vinden. Ik had afgelopen woensdag getest, maar die was negatief... maar ik vind het zo gek dat m'n menstruatie zoveel anders is dan anders (volgens mij schreef ik dat net ook al ;)).

Maar misschien houd ik mezelf wel voor de gek... ik weet het niet.

dingen waar ik last van heb, maar waarvan ik niet weet of het symptomen zijn, zijn:

- enorm moe (maar dat kan ook de tijd van het jaar zijn... er zijn een hoop mensen moe nu).
- ik heb ineens een hele donkerblauwe ader lopen op m'n been. Die zit er anders ook wel, maar niet zo donker.
- ik zie heel licht wat aders op m'n borsten en die zie ik normaal gesproken (bijna) niet

Maar goed, verder niet echt de standaarddingen als misselijkheid enzo...

Ik weet het niet... misschien gewoon maar even rustig afwachten en dan volgende week ofzo maar weer 's testen?!

groetjes
Sillie

He meid,

Normaal gezien word je 14 dagen  na je eisprong ongi. De innesteling vind normaal gezien geloof ik een dag of 5 na je ei plaats. Dus ik denk dat je over een dag 10, indien je nog niet ongi bent wel een testje kan gaan doen!!\
Doe het iig niet te snel want indien je zwanger bent en dit een innesteling was heeft je lichaam tijd nodig om het hcg hormaan aan te gaan maken!!

succes!!
x

Rustig afwachten dus nog maar ff... ik merk wel dat het zenuwslopend is hoor... Ik was natuurlijk al best wel een stukje overtijd... maar goed, dat was niet heel gek (ik ben het gewend 5/6 weken). Toen dacht ik dat maandag op gang kwam en was enigszins teleurgesteld, aan de andere kant gerustgesteld (het was tenminste duidelijk, dacht ik!).

Toen 2 dagen niets en nu heel licht bloedverlies, maar 't zet niet echt door. Ik moet dus nog maar een dagje of 10 wachten?? en dan nog maar 's testen... ik houd jullie op de hoogte, maar merk wel dat ik er erg mee bezig ben... iedere keer denk ik de bevestiging te hebben dat ik niet zwanger ben (maandag met bloedverlies en woensdag na negatieve test), en dan toch ineens lijkt het alsof het misschien wel weer kan (want het zet niet door). Pfff... ik wil eigenlijk gewoon wel weten waar ik aan toe ben, maar ja, ik zal rustig afwachten ;)

liefs,
Sillie

Terug
Bovenaan