Kan iemand mij gerust stellen ?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu inmiddels 6,5 wk zwanger en zit flink in de stress.

Gistermiddag ondekte ik bij de toiletgang dat ik hele lichte bruin/rode afscheiding had, niet in mijn onderbroek maar wel op het wc papier. Verder nergens last van en het stopte ook weer. Gisteravond weer het zelfde en nog nergens last van.Mijn vriend maakte zich druk omdat ik dit bij de 1e niet had. Toch maar even de huisarts gebeld, die zei dat het voor innestelingbloed wat laat was en dat ik rekening moest houden met een komende miskraam.

Vannacht geen afscheiding meer gehad en vanochtend een klein beetje maar ook alleen op het wc papiertje.

Kan iemand me helpen ?

Hoi Mieke,

Ik heb zelf 3 keer een miskraam gehad en ik kreeg altijd erg veel buikpijn (voelde als een flinke menstruatie) en verloor meteen veel bloed. Hoe het zit als je een beetje bloed verliest weet ik niet?
Ik duim voor je dat het gewoon oud bloed was.

groetjes Mariska

Hoi Hoi

Ik heb dat ook gehad hoor, zelfs nog toen ik al ruim 8 weken zwanger was....Dus dat het laat is kan ik me niet voorstellen. Bij mij ging het ook vanzelf weer weg en is het niet terug gekomen. Ik hoop voor je dat alles oke blijft.

Succes

Liefs Kirsten

Hoi Miekke,

Ik heb ook wel een beetje veegbloed gehad en bij mij is het ook gewoon goed gegaan hoor. Ik hoop echt voor je dat dit voor jou ook zo is. Laat je even weten hoe het vandaag gegaan is?

Groetjes Linda

Echt een rotdag vandaag, ik blijf gewoon zo onzeker.
Het liefst zou ik een echo willen om te kijken of het wel of niet goedvgaat.

Vandaag een inimini beetje bloed/bruin maar nog geen pijn in mijn buik.

Hoi Miekke,

Erg vervelend allemaal die onzekerheid, ik weet niet waar je woont maar heb je de verloskundige al gebeld? Als je tegen haar zegt dat je wilt weten waar je aan toe bent dan heb je kans dat ze je doorstuurt. En anders zou ik de huisartsenpost bellen, als deze bij het zkh is dan laten ze vaak gewoon even een echo maken, dan weet je meteen waar je staat. Vergeet niet te vertellen dat je nu stress hebt van de situatie en dat dat helemaal slecht is voor je baby. Ik hoop dat je langs mag gaan. Sterkte!!

groetjes Linda

Ik heb dit ook gehad. De eerste keer was bij 7 weken. Ik zat ook helemaal in de stress en  heb meteen de verloskundige gebeld (dit was toen meteen het eerste contact) en ben de dag erna mogen komen voor een echo. Daarop was te zien dat alles goed was.
De bruine afscheiding heeft nog een week geduurd en is bij 9 weken weer een keer teruggekomen. Dit komt best vaak voor volgens mij en heeft te maken dat alles beter doorbloed is en er dus makkelijk een bloedvaatje kan springen.
Als ik jou was zou ik de verloskundige bellen,  en vragen of je al een echo mag.  

Groetjes
Astrid  

Hoi

Ik heb toen ik zwanger was van Birgit ook een bloeding gehad, niet zo als bij jou maar echt met (rood/roze)bloed, ik was toen 15,5 week zwanger.
Het was echt eng, ik was op de kazerne en had gesport, meteen gedouched en lag met mijn roomy lekker tv te kijken totdat ik iets voelde lopen: bloed, alleen wel erg verdund met water (van t douchen???) nou ik in paniek en uiteindelijk met mijn roomy naar de huisartenpost gecrost. Ze konden niets vinden. Ik werd toen 's nachts wakker en toen was t nog erger en toen ben ik midden in de nacht naar huis gereden en is de verloskundige langs gekomen, die kon t ook niet echt verklaren. Ik heb echt nog minstess 5 dagen beetje bruin bloed verloren en nog 2 controles gehad.
Ze zeggen idd dat bij een miskraam je echt erge buikpijn hebt en het bloed erg donker is en met proppen enzo. Dat was bij mij niet, waars. en kapot adertje.Maar ik weet al te goed hoe bang je je voelt! Ik hoop dat t snel stopt en je je weer beter voelt!

heeel veel succes!

Evelien

Terug
Bovenaan