Kan iemand mij geruststellen?

Hallo allemaal !

Na veel te hebben gelezen op dit forum plaats ik nu toch maar zelf een berichtje.

Ik ben 7 weken zwanger en daar ben ik erg blij mee :). Ik ben wel zwanger geworden door middel van Clomid omdat ik PCO heb. Gelijk bij de 2e ronde was het al raak :)! Ik ben heel blij dat dit allemaal is gelukt maar aan de andere kant maakt het mij ook onzeker. Ik ben erg bang dat het mis gaat.

Momenteel heb ik al 3 dagen last van mijn buik, soms kleine kraampjes en lichte steekjes. Geen bloedverlies en dat heb ik ook helemaal niet gehad. Het lijkt net of er iets zwaars op mijn buik ligt. Ook plassen kost iets meer moeite dan normaal. Ik moet een paar seconden wachten tot het gebeurt. Ik heb geen brandend gevoel of pijn bij plassen, en de hoeveelheid is gewoon normaal dus geen kleine plasjes. Ik heb ook totaal geen eetlust de laatste paar dagen. Ik heb de verloskundige hier over gebeld en die zij dat ik even bij de huisarts moet laten checken of ik een blaasontsteking heb. Ik maak me grote zorgen, ik ben zo bang dat de zwangerschap misloopt.

Zijn er toevallig dames die zich herkennen in deze klachten? Opgeblazen gevoel tussendoor, of er iets zwaars op je buik ligt, etc. Hopelijk ben ik niet de enigste.

Alvast bedankt allemaal !

xx

Ik kan je helaas niet geruststellen, omdat ik hier geen ervaring mee heb.. Maar ik weet wel dat je moet proberen het los te laten! Dat is heel moeilijk. Ik heb een miskraam gehad(ik had ineens bloedverlies, dus geen vergelijkende situatie) maar ik kon ook echt niet ontspannen!
Je moet idd urine inleveren bij de huisarts en even afwachten.

Heel veel succes

Tegen mij heeft de verloskundige op het begin gezegd dat krampen normaal zijn aangezien alles gaat groeien. Dat ik pas moest bellen als ik echt heel veel pijn had en/of bloedverlies had. Dit zei ze overigens zonder dat ik er naar vroeg oid.

Daarnaast het plassen. Ik heb inmiddels ook al 2 keer bij de dokter laten testen of ik een blaasontsteking heb. 2 keer niet het geval. Met plassen heb ik ook last gehad. Als ik het gevoel moet omschrijven is het een combinatie van het gevoel dat je hebt als je na uren lang je plas ophouden eindelijk kunt plassen, het duurt even en voelt ook heel ongemakkelijk, en het gevoel alsof ingewanden aan de kant worden geduwd .

Ik ben nu overigens 15 weken. :)

Ik begrijp dat je je zorgen maakt maar je 'moet' proberen te genieten. Er zijn telkens momenten wanneer je je weer zorgen maakt. Ook na de 12 weken en de kwalen wat minder worden ga je denken zou het nog wel goed zijn want ik voel niks meer.

Vanaf het moment dat je zwanger bent zijn de zorgen begonnen om je kindje en dat zal nooit meer anders worden. :)

<p style="text-align: left;">Gefeliciteerd! En de krampen zijn heel normaal. Net of je zwaar ongesteld bent. Alles gaat nu in een razend tempo groeien. Ook je blaas moet daar even aan wennen. Wat je beschrijft zijn gelukkig normale zwangerschapskwalen.</p>

Rond die tijd had ik ook last van mijn darmen en van een opgezette/opgeblazen buik. Met 8 weken begon bij mij de zwangerschapsmisselijkheid.

Gefeliciteerd!

Rond die tijd had ik ook veel krampen en opgeblazen gevoel, niets om je zorgen over te maken.

Bij mij kwam de ochtendmisselijkheid rond de 7 a 8e week.

Ik heb ook het gevoel gehad rond die periode dat ik blaas ontsteking had. Was ook niet lekker, nu nog steeds niet lekker maar het druk gevoel was weg na 8 weken. En na 11 weken de onzekerheid ook minder scheelt ook een boel, ben nu bijna 14 weken...

Hoe gaat het nu?

Hoi hoi!

Ik ben er ook net 1.5 week achter dat ik na de 2e ronde clomid zwanger ben geworden. Ook ik ben hartstikke gelukkig hiermee een schreeuw het het liefst van de daken. Ik begrijp je angst, dit heb ik ook heel erg. Ik heb ook last van krampen in mijn onderbuik en steekjes in mijn lies/zij. Ik heb alleen sinds gister dat ik enorm vaak moet plassen. Zelf heb ik gehoord dat die krampjes 'normaal' zijn en dat dat vanzelf over gaat. Het is bij mij gelukkig na 2 weken kramp (ik had het al voor ik wist dat ik zwanger was, en dus dacht dat mijn menstruatie eraan zat te komen

Terug
Bovenaan