kan iemand mij helpen please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi ik zit al een paar weken met bekkeninstabiliteit.
nu ben ik gisteren naar fysio geweest en heb oefeningen en zo gekregen.
heb ook een bekkenband gekregen.
als ik dan s'nachts op bed lig word het nog erger en als ik s'morgens eruit moet is de pijn helemaal niet te harden.
vanmorgen was het het ergst van allemaal en ik heb al in bad gezeten maar ik kan bijna niet lopen van de pijn.
heeft iemand tips voor mij om de pijn te verlichten.
please ik ben ten   einde raad.
gr lisette die 18 december uitgerekend is van haar tweede kindje

Hoi Liselotte,
Ik ben een sept.2006 moeder maar vind het heerlijk om af en toe de verhalen van de zwangere dames te lezen.
Weet je de pijn gaat niet meer weg, daar moet je mee om leren gaan tijdens je zwangerschap. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is om een kussen (voedingskussen is ideaal) tussenje benen te leggen als je gaat slapen. En vooral neem rust loop geen 10x op een dag naar de 1e verdieping. ga niet op de heerlijke bank zitten maar neem een stevige stoel. Loop rechtop, laat je gewicht niet bepalen hoe je loopt. neem kleine stapjes. Ok je ziet er dan uit als een vrouw van 80 maar echt het helpt. Boodschappen laten doen door je man of je vriendin of moeder.
EN VOORAL DOE DE OEFENINGEN ECHT EEN PAAR KEER PER DAG.....        
Ik weet het is heel vervelend. Ik heb er een jaar na de bevalling nog steeds last van en bij mij gaat het waarschijnlijk niet meer weg. Maar dat is mijn eigen schuld. Oja en tijdens de bevalling aangeven dat je BI hebt want het is beter om niet te persen met je benen bij je hoofd. Maar gewoon te liggen of via een andere manier te bevallen maar overleg dit met je veroskundige of fysio.

Heel veel sterkte de laatste weekjes.

Jolanda trotse moeder van Jorick en Milan

He meid,

Ik heb erg met je te doen hoor!. Kan me voorstellen dat je teneinde raad bent.
Heb zelf minimaal last van mijn bekken, maar heb een vriendin die het ook heel erg heeft gehad. Weet van haar dat je niet weet waar je het moet zoeken van de pijn.
Ik vrees echter dat ik je ook geen verdere tips kan geven.
Volgens mij heb je alles al gedaan wat nuttig is (buikband, fysio) Meer kun je volgens mij niet doen, behalve het erg rustig aan doen. Luister naar je lichaam en neem op tijd rust.

Knuffel van Sabine

Ik weet helaas ook niet wat je nog kunt doen.....

Kan je alleen maar een hele dikke bemoedigingsknuffel geven! Die heb je vast heel hard nodig!

Liefs Hilma.

HI.

ik heb het ook heel erg.
maar wat mij wel hielp was de tip om zoveel mogelijk je benen bij elkaar te houden.
dus uit de auto met 2 benen tegelijk en uit bed.
eerst op je zij knieen tegen elkaar aan en in een swing benen eruit en gaan zitten.
hoe langzamer je de beweging maakt hoe meer pijn het doet.

succes xx martine

Hoi ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie tips.
Ik heb vandaag van 16.00 tot 20.30 op het ziekenhuis op de kraamafdeling doorgebracht.
hebben naar het hartje geluisterd en plas is gecontroleerd en heb inwendig onderzoek gehad.
ze wilden me eigenlijk een nachtje houden om goed door te slapen omdat ik dat nu niet kan van de pijn maar ik wilde naar huis want mijn dochter is ook thuis en mijn vriend.
nu ga ik zo naar bed en dan neem ik een slaaptabletje in dus ik hoop dat ik wat kan slapen.
mocht het niet lukken dan kon ik bellen en alsnog daar de nacht doorbrengen.
dan krijg ik een spuit in mijn been tegen de pijn.
de pijn is van mijn bekken en mijn baarmoedermond is heel erg gevoelig.
ik had echter al wel 1 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was half verstreken.
maar dat zegt ook niets.
we wachten maar af.
ik hoop dat het niet te lang meer duurt want de pijn is niet te harden.
gr lisette

he meissie heel veel succes!!! ik denk aan je, dikke kus van mij,
welterusten ( zover het gaat lukken) .
doei doei tot snel,

Hey Lisette,

Ik kan je ook niet echt helpen, maar wil je toch even een hart onder de riem steken.
Ik hoop dat je vanavond inderdaad een beetje kunt slapen, dat scheelt volgens mij heel erg veel! Sterkte nog even, ik hoop dat het allemaal niet lang meer duurt!

Liefs, Lotte

Terug
Bovenaan