Kan iemand mij helpen??

<p>Hoi ik ben Sascha (is niet mijn echte naam) en 17 jaar oud. Ik heb een paar uur geleden al een bericht geplaatst, maar daarin niet alles vermeld. Nou is het zo dat ik de 23e mijn menstruatie had (december). Ik heb een cyclus van ong 30/31 dagen want ik word elke maand precies de 23e ongesteld. Nou is het zo dat mijn ovulatie eraan komt, en ik vannochtend een beetje bloede. Echt minimaal maar toch. Zou het kunnen dat ik al zwanger ben van de vorige keer seks met mijn vriend? Dat zou betekenen dat deze bloeding een innesteling was. Maar dat is toch raar? Mijn vriend is in mij gekomen op 30 & 31 december, en op 1 januari. Mijn ovulatie zou ongeveer tussen nu en 9 januari plaats vinden. Ik voel steekjes in mijn baarmoeder, veel pijn in de baarmoeder tijdens het vrijen, en als ik ook maar over een hobbel fiets ook pijn in mijn baarmoeder. Ik heb gevoelige tepels, al een heel lange tijd ongeveer voor mijn menstruatie van 23 dec begon en nu nog steeds. Ook gevoelige borsten. Weet iemand wat het kan zijn. Ik zou nu bevrucht kunnen worden, maar kan ik ook al zwanger zijn van de vorige ronde? We gebruiken geen condoom of anticonseptie of iets aangezien ik rook mag ik niet aan de pil. Kan iemand mij zo snel mogenlijk helpen? Heb hele tijd misselijkheids vlagen vooral in de avond, en mijn buik lijkt dikker en opgezwollen baarmoeder en opgeblazen gevoel. Help?!?</p>
 
Dat roken in combinatie met de pil niet kan hoor ik voor het eerst, waar heb je deze info vandaan? Als je nog geen kinderen wilt en ook geen enge soa’s wilt krijgen, dan is de enige manier daarvoor veilige seks = de pil of spiraal of een andere voorbehoedsmiddel maar altijd ook nog een condoom daarnaast gebruiken, want alleen een cındoom biedt bescherming als je geen soa wilt oplopen. Ik zou zo snel mogelijk een zwangerschapstest doen en als je dat niet vertrouwt dan maandag een afspraak maken bij de huisarts, dan pas weet je het zeker. Ik zou sws even naar de huisarts gaan om te informeren naar je mogelijkheden voor een voorbehoedsmiddel. En misschien is het ook verstandig om je te laten checken op soa’s, je hebt immers onveilige seks gehad en je klachten kunnen ook daarmee te maken hebben. Je kunt ook en zwanger en een soa hebben opgelopen, alles kan. Succes! 
 
Hier ook de vraag wie jou heeft wijsgemaakt dat de pil niet mag omdat je rookt. Ik rookte ongeveer 35 sigaretten per dag en gewoon aan de pil.Maar zoals mijn voorganger al zegt, doe een test of neem contact op met je huisarts. En zorg ervoor dat je het in het vervolg veilig doet. Desnoods met een condoom (wat sowieso de veiligste oplossing is tegen soa's want die worden ook niet tegen gehouden door de pil) Het kan van alles zijn, van innesteling tot soa, tot je eigen hoofd wat je voor de gek houdt. (Soort schijn zwangerschap).Maar ook gewoon je eisprong waar je wat meer last van hebt. En het verhaal van "Ik kan nu bevrucht worden" klopt ook niet helemaal. Zolang je niet menstrueert kun je zwanger worden, en zelfs als je tijdens de laatste dagen van de menstruatie sex hebt kun je daarvan zwanger raken, zaad blijft tot 3 dagen actief in je lichaam, ook als je meteen na de sex wast of spoelt, de fanatieke zwemmers zijn allang bij de hoofdingang als jij de badkamer bereikt.De kans is in deze periode kleiner, maar niet compleet afwezig! Ik snap dat naar je huisarts gaan wellicht een beetje awkward voelt, en helemaal als je een mannelijke arts hebt, maar zet je daar overheen en blijf er niet mee rondlopen. Die man (of vrouw) heeft meer dozen gezien als de gemiddelde pakketbezorger van postNL. Sterkte.
 
Dankjulliewel, een soa lijkt mij sterk, aangezien ik hier verder nooit last van heb alleen nu. Kan ook zo zijn dat ik er zoveel last van heb omdat mijn ovulatie nadert. Maar ga binnenkort alsnog een soa test doen. 
 
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd waar dat idee vandaan komt dat je niet de pil kunt gebruiken. Er zijn ook nog vele andere vormen van anticonceptie. Ik zou maar eens een afspraak maken bij de huisarts en zorgen voor anticonceptie. 
 
Ik heb wel gehoord dat de combinatie pil en roken slecht is voor hart-en vaatziekte en een verhoogde kans op trombose (vooral voor vrouwen boven de 35).Eerlijk gezegd vind ik je wel naïef om zo “op goed geluk” gemeenschap te hebben. Wat hiervoor ook al gezegd is, maak een afspraak bij je huisarts en laat je adviseren ook de voor jou beste anticonceptie. Een SOA zou inderdaad ook nog kunnen. Veel succes!
 
Een soa kan je lang mee rond lopen voordat je wat door hebt.. even na laten kijken kan zeker geen kwaad.Mijn zus heeft door roken en de pil meerdere tia's gehad in 1 keer vorig jaar. Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen.
 
Terug
Bovenaan