kan iemand mij helpen

A

Anoniem

Guest
ben nu 34 weken zwanger en heb enorm veel last van mn onderrug en van mijn buik, die is een groot gedeelte van de dag ook helemaal hard en dan kan ik niks meer.
sommige zeggen dat het indalingsweeen kunnen zijn maar gaat dat altijd met zoveel pijn??
Heb al vanaf mn 15de week enorm veel last van mn rug en ook meerdere blaasontstekingen gehad, kan alleen niet tegen de kuur die ik elke keer kreeg dus moest het van de dokter vanzelf over gaan, ik heb nu het idee dat die blaasontsteking nooit niet helemaal is weg geweest ofzo....
Waarom heb ik toch altijd van die rare dokters enzo want heb het meerdere keren aan gegeven bij de verloskundige er huisarts en die zeggen alleen maar dat ik het rustiger aan moet doen, heb nogal veel aan mijn hoofd helaas en dat weten ze beide ook dus is makkelijk gezegd natuurlijk.

Is het normaal die pijn in mn rug en buik of moet ik morgen maar eens mn stoute schoenen aan trekken en de vk bellen dat ik wil dat ze er naar kijkt ipv het advies rustig aan aanhoren???

Hoi,

Wat naar allemaal. Ik vind het ook raar dat je   niets hebt gekregen voor die blaasontsteking. Want als dat doorslaat naar je nieren ben je verder van huis. En die pijnen kunnen inderdaad te maken hebben met het indalen. Maar als je twijfelt moet je altijd de verloskundige bellen. Daar zitten zij voor en het is nergens voor nodig dat jij gestrest thuiszit. Succes ermee in ieder geval.

Groetjes Natasja

Hé Donja,
Als je last van je rug hebt, kun je dat wellicht verlichten door anders om te gaan met je lichaam. Ik heb last gehad van mijn bekken, mijn verloskundige raadde me aan om voet voor voet de trap op te gaan, dus bij elke tree je voeten langs elkaar te zetten, als je in de auto stapt eerst gaan zitten en dan je voeten in de auto zetten.
Ik weet het, het ziet er niet uit maar het werkt voor mij perfect, wanneer ik last krijg van mijn rug doe ik dit en het werkt meteen. Ook kun je proberen nieyt te lang één houding aan tenemen, dus niet langer dan 5 minuten stil staan, zo ook met lopen en zitten. Vooral niet op je rug liggen maar op je zij. En als je zit niet met je benen over elkaar maar naast elkaar. Zorg ervoor dat je bekken bij elkaar blijven. Misschien dat dit je helpt of in ieder geval verlichting geeft. Succes X

Ik zou toch maar even je huisarts of verloskundige bellen, want die rugpijn kan idd ook wijzen op een nierbekkenontsteking.

Succes ermee.

Liefs Annemarie

hey!
Ik ben zelf jaren een nierpatient geweest en heb veel blaasonstekingen en nierbekontstekingen gehad.
Ik vind het moeilijk te lezen waar de pijn van jou vandaan komt. Het kan indalen zijn, want daar heb ik ook heel veel pijn in mijn rug en buik van gehad. Ik heb er van liggen janken. Maar ook bij een blaasontseking en een beginnende nierbekontsteking komen deze symptonen voor. Wat belangrijk is om te weten is dat bij een echte nierbekontsteking hoge koorts hoort en hevige trillingen van het hele lichaam. Maar een nierbekontsteking kan gevaarlijk wezen voor je kleine, dus ik zou voor alle veiligheid naar je huisarts gaan en even je VK overslaan. want waarschijnlijk heeft een huisarts er meer zicht op.
liefs Marleen
39 weken

Hoi Donja,

Ik kan alleen maar zeggen dat je toch moet proberen het wat rustiger aan te doen. Ik lees dat je momenteel nogal veel aan je hoofd hebt. Ik weet niet op welk vlak(ken) dat is, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand taken van je over kan nemen. Dit niet alleen voor jouw bestwil, maar zeker ook voor die van je kindje. Als je nu niet op jezelf en je kindje let, kan het straks zijn dat je opgenomen moet worden in het ziekenhuis en dan moet   je het wel rustiger aan doen, of dat nou kan of niet. Beter om nu zelf al wat meer afstand te nemen.
De tips om de trap tree voor tree te pakken en anders in de auto te gaan zitten (eerst je billen en dan twee benen tegelijk naar binnen draaien, gaat het beste als je een plastic zakje op je zitting legt) kunnen misschien helpen, Evenals lopen, je moet dan als het ware je voeten vooruit schoppen.
Success

Hoi donja,ik ben nu 28 weken zwanger en heb ook al 2 keer blaasontsteking gehad.
Ik heb toen antibiotica gekregen en was er na een dag of 10 weer vanaf.
Ik heb wel last van lage rugpijn  gehad en een stekende pijn onderin mijn buik.
Nu is het gelukkig weer voorbij,maar nu heb ik sinds een paar weken bekkenpijn
gekregen.

als je vermoed dat je blaasonsteking nog niet weg is, zou ik toch terug naar je huisarts, of een andere zoeken.
blaasontsteking kan nl weeen opwekken en dat kun je met 34 weken nog neit echt gebruiken. en bovendien is het vervelend.
greet

Terug
Bovenaan