kan iemand mij helpen??

Hoi dames,

Ik ben aan het twijfelen of ik nu al een schema aan moet gaan houden voor Lizzy ( bijna 4 wk )...
nu laat ik haar komen wanneer ze zelf aangeeft dat ze honger heeft...
Dit is meestal rond 3-4 uur in de nacht en dan rond 7-8 uur in de ochtend..met uitzondering van vandaag toen was het half 9...ze krijgt nu 110 cc en wil proberen in de nacht 120 cc te geven zodat ze misschien wat langer door slaapt...lijkt jullie dit slim??
En verder wil k eigenlijk gaan kijken of ze om de 4 uur of om de 3 uur komt...
Wat zouden jullie doen??
Schema aan gaan houden of op je gevoel??
Laatste fles krijgt ze hier trouwens om 22.00 uur...

Hoop op advies!

Groetjes,
Juanita

onze dochter(5wkn) komt ook om de 3-4 uur. laat ik gewoon zelf komen. alleen als het langer dan 4 uur duurt maken we haar wakker. ze krijgt bij ons 135cc.
Er zijn dagen dat ze het elke voeding opdrinkt, maar soms zit er een dag tussen en laat ze halve flessen staan. ik laat het maar gewoon gebeuren. ze komt genoeg aan, dus hoef me niet druk te maken. had het even overlegd met cb.
Soms blijft ze nog wel eens jengelen krijgt ze gewoon nog klein beetje bij.
gr. diane

Hoi,
Ik ben Tymo na 2 weken aan een schema gaan houden. Hij krijgt 6 voedingen per dag. 's Nachts maak ik hem alleen niet wakker, dan wachten we tot hij zelf komt, ook de eerste voeding wachten we tot dat hij zelf komt. En daar pas ik dan de rest van de tijden op aan. Ik heb dit gedaan voor mijn eigen rust, zodat we weten waar we aan toe zijn. Hoe moet je anders ooit plannen wanneer je met hem de deur uit kan?
Maar je moet gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt, anders werkt het niet. En kijken wat je dochter prettig vind. Tymo had gewoon niet zo'n zin in 8 voedingen op een dag. Ik moest hem zo vaak wakker maken en nu komt hij meestal zelf en drinkt hij ook veel beter.
Succes met je keuze maken!
Liefs,
Mar

Ik w8 ook af wat Jason 's nachts doet. Daar pas ik ook de rest van de dag op aan. Hij krijgt nu 4 flessen van 150 cc en 1 fles van 180 voor we naar bed gaan. De een keer komt hij wel 's nachts de andere keer slaapt hij door tot half 7 7 uur. Dus misschien een idee om de laatste voeding ook wat meer te geven, misschien slaapt ze dan wat langer?
Maar vertrouw op je gevoel, een schema is het gewoon nog een beetje vroeg voor, hoe graag we dat ook willen. Vaak krijgen ze na 6 weken een beetje een ritme, dus nog even volhouden.

Liefs Janne

Hier ook iemand die gewoon afwacht. Maar moet zeggen...niet binnen de 3 uur en niet na de 4 uur. Heb liever dat hij 's nachts langer als 4 uur slaapt!

En tja...zijn schema is een beetje rot momenteel. En niet voor hem hoor, maar wel voor mij als moeder van nog meer kids!
Want hij komt nu zowel gisteren als vandaag om half 3 uit met zijn 3e fles...maar dat is het tijdstip dat hier de oudste uit school komen! Maar goed, dan moet hij maar even wachten hoor. Kan gewoon niet anders. En hij ligt dan in de wagen, dat houdt hem nog wel even slapend...ook een voordeel!

En hij krijgt nog elke voeding 100cc. Heb ook niet het idee dat hij meer moet gaan krijgen.
Hoe oud is Jason Janne dat hij al op 5 flessen zit van zoveel! Dit niet als aanval, want je weet zelf het beste wat je kind qua hoeveelheid moet krijgen!

En voor de meiden die dingen afvragen. Ga het gewoon uitproberen. Geef die laatste fles gewoon iets meer...heb ik bij de andere 3 ook altijd gedaan en bij hen hielp het (hier hebben we nu een eigenwijsje...dus kan er wel meer in doen, maar hij komt op hetzelfde tijdstip weer...hihihi).

De jongste bij ons is trouwens nu 2 weken...officieel een februarikindje, maar goed...daar moeten er nog geboren worden, dus lees liever hier mee! En met al 3 koters vind ik dit fijner lezen...

Terug
Bovenaan