kan iemand mij meer vertellen over zwangerschapssuiker?

en dan bedoel ik met name de waardes van de bloedsuikerspiegel...

Heb vandaag een dagcurve gehad....1x nuchter en de rest na de maaltijd....

Ben al 38+3dgn zwanger dus streng op dieet heeft niet veel zin meer, maar lees op internet dat iedereen die het heeft bij 38wk wordt ingeleid.
Gister had ik controle en inleiden lukt niet, alles is nog hard.

Hoop dat iemand de waardes weet....

Liefs randy
 
Hoi Randy

als je suikers tussen 4.5 en 7.0 zijn is het goed
normaal gemiddeld is 5,5 over de hele dag, dat is perfect.

zwangerschapssuiker wordt vaak pas na 24 weken merkbaar

ik had veel risico op zwangerschapssuiker en daarom ben ik de gehele zwnagerschap getest, met curves zoals jij.

Bij mij kwam eruit dat door de zwangerschap mijn suikers beter werden, ik heb ze nu de hele dag rond de 5,5.

Als je hoort dat je zwangerschapsdiabetes hebt kan je ingeleid worden, ook omdat de kleine vaak groter dan gemiddeld is, dat is die van jou al toch?
en anders is het medicatie, maar meestal stopt de diabetes na de zwangerschap weer.

Groetjes Sabine mede juni mama
 
Hoi Randy,

Ik had bij beide kids zw suiker maar, ze hebben me niet ingeleid.
Ik heb bij mijn dochter tot 41,4 dagen gelopen en bij mijn zoon tot 41,1.
Mijn dochter was 4255 gram en mijn zoon precies 9 pond.
Mijn gemiddelde glucose waarde was 8,5.

Ik heb er nu geen last meer van gelukkig.
Wat mij is verteld wbt het inleiden ze bekijken de groei van je kindje als dit te groot wordt gaan ze ingrijpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Lique
 
Dan zijn de mijne dus wel aan de hoge kant.

nuchter vanmorgen was 7.8 en om 12 uur was 9.4 en om 16uur 9.5....

Kindje is idd aan de grote kant al Sabine, maar met inleiden moet het daaronder wel week zijn anders kan je heel lang weeën hebben terwijl er niks gebeurt...en bij mij is het dus niet week.

Volgens mij ben je een uitzondering op de regel Lique dat je niet eerder bent ingeleid.
Jou kinderen waren wel groot, onze Nova was 8 pond bij 39 weken zwangerschap maar helaas kreeg ik daardoor een totaal ruptuur.
Ik mag dus geen kinderen meer boven de 8 pond baren...

Nou ok ben beetje geholpen, THANKS!!!

Liefs randy
 
hoi Randy

ja je waarden zijn idd aan de hoge kant, iets waar ze goed naar moeten kijken, zeker in combinatie met je vorige bevalling en groot kindje

Maar mijn moeder is nu al 14 jaar gediagnosticeerd diabetes patient en ze heeft een goede dag met waardes als 9,5. In het begin ging het tussen 15-20 en dat was echt gevaarlijk.

Als je nagaat dat je snel gaat bevallen en dat het daarna vaak weer heel goed gaat zal je er niet al te veel zorgen over hoeven maken.

Maar volgens mij gaat het bij jou ook vooral om hoe en wanneer je gaat bevallen.
durf je nog wel op de natuurlijke manier? buiten de vraag om of het uberhaupt kan hoor
 
hoi

ik wil je niet bang maken maar dit is mijn ervaring
ik ben met 38,4 weken bevallen 28-02-2010 helaas was mijn zoontje overleden 3 dagen voor de bevalling ook omdat ik dus teveel suiker waarde had waardoor mijn kindje veel kreeg daarna is gedaald en daarna is overleden omdat het gedaald was en in een coma was geraakt dus
maar ik wil jou heel veel succes wensen

gr,
drabber06
 
Hallo allemaal...

@drabber eigenlijk maak je me wel een beetje bang, wij hebben nl al een overleden dochter en ik hoop dit nooit weer mee te maken.

Maar ok hier verder even de update....

heb vrijdag gebeld en 7.8 was te hoog maar niet schrikbarend...9.4 en 9.5 was verder goed voor mij.
Ik maak me niet zo druk over dat het iets aan de hoge kant is, ik ben ook puur geprikt omdat het kindje aan de grote kant is en ik nog heel erg veel vruchtwater heb, want verdere klachten heb ik niet.
Bij Nova was dit bij 37 weken hetzelfde geval en was er ook niks aan de hand
Ik zal wel grotere kindjes baren die 9mnd in heel veel vruchtwater hebben gezeten....

Ik durf idd niet meer goed op een vaginale manier te bevallen Sabine, dus we wachten de echo woensdag even af en dan gaan we zeker spijkers met koppen slaan bij de gyn, we hebben aansluitend een gesprek daar.
Zou het een keizersnee worden dan ga ik al over de 40 weken heen, want moet dan nog ingepland worden en langs anestesist etc....
Daarom was/ben ik ook zo pissig, hij had beter niet op mijn gevoel in kunnen spelen bij 37 weken dan was het bij 38 weken een geplande keizersnee geweest...
Maar ja het komt zoals het komt, er is er nog nooit 1 blijven zitten ;-)
Als hij maar gezond ter wereld komt, dat is het belangrijkste nu.
Liefs Randy

 
Terug
Bovenaan