kan iemand mij uit de brand helpen?

ho meiden,
Wat moet ik met deze temperaturen?
eerste week tweede week derde week
36.1 36.2 36.3
36.2 36.8 36.4
36.1 36.4 36.5
36.2 36.5 36.5
36.1 36.3 36.5
36.3 36.2 36.4
36.7 36.1 36.2

vierde week
36.2
36.2
36.1
36.7!


ik heb een onregelmatig cycles van ong 42 dagen, maar omdat ik zag dat de temp zo daalde dacht ik mischien wordt ik eerder ongesteld. maar temp stijgt opeens weer( maar ik heb in die cycles 2 verhogingen die er uitsteken? wat moet ik daarmee?

ik hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.
grtjes


 
Hoi anoniem,

Zo zag mijn temp-lijst er ook ongeveer uit! Mijn gyn zegt dat tempen onbetrouwbaar is, dus ik ben er mee bestopt! Ik werd er ook gefrustreerd van,,,iedere x als ik nog laag tempte baalde ik dat ik nog geen eisprong had gehad! Terwijl je die misschien wel gehad heb, maar dat je temp dat niet aangeeft! Het hangt van zoveel factoren af!

Suc6 liefs moi
 
Is het niet zo dat als je temp. met 0.3-0.5 stijgt,je de dag ervoor moet klussen omdat je dan vruchtbaar zou zijn??? volgens mij was het zo.mischien weet een ander het? succes!
 
Hoi!

Uitgaande van een cyclus van 42 dagen zou het heel goed kunnen dat je allerlaatste stijging (dus eind week 4) betekent dat je toen pas je eisprong had (een of twee dagen ervoor). Maar je hebt wel een hele schommelende lijst hoor! Temp je wel altijd op hetzelfde tijdstip?

Voor de 2e anoniem: inderdaad ben je het vruchtbaarst vanaf ongeveer twee dagen vóór je temperatuurstijging. De stijging treedt namelijk op na je eisprong.

Succes, Juul
 
Hoi,

Ik temperatuur ook en eigenlijk zou het zo moeten zijn dat als je je eisprong hebt gehad, zien aan de stijging van minstens 0.3graden deze dan minstens 3 dagen hoger moet blijven dan betekent dat dat je een eisprong gehad hebt. De stjiging moet ongeveer 2 weken hoger blijven en net voor je ongi zakt ie. Zakt ie niet en blijft ie dan weer 18 dagen hoog ben je zwanger. Ik heb ook onregelmatige ccyclussen en temperatuur pas sinds een kleine maand, MAAR in al die onzekerheid en de vaagheid/gevoeligheid van temperaturen meegenomen, had ik dus wel van 36,6 daarna twee weken lang 37,1. EN net voor mijn ongi daalde die weer tot onder de 37C, dus soms 'lijkt' het wel te kloppen, ondanks externe invloeden die de temperatuur kunnen beinvloeden. P.s ik gebruik ook nu de maybe baby die je als aanvulling zou kunnen gebruiken bij het temperaturen. Bij een zeer lange onregelmatige cyclus van soms 50 dagen vind ik het toch fijn als ik mijn lichaam beter kan begrijpen en is dit voor mij een houvast, en dat vind ik fijner dan dat ik steeds zo lang in het duister moet tasten. Enfin jij nog veel succes trouwens.
 
Hoi Anoniem,

Misschien is het voor jouw een goed idee om ovulatietesten te gebruiken (oftewel maybebaby of donna) dit is makkelijker dan tempen. Mijn gyn. heeft ook gezegd dat dit erg onbetrouwbaar is ; zeker met een onregelmatige cyclus. En trouwens ik ben er achtergekomen dat de zwangerschaps- en ovulatietesten veel goedkoper zijn via internet. Veel succes ermee.

Groetjes Sarah
 
Terug
Bovenaan