kan iemant mij vertellen hoe het zit

A

Anoniem

Guest
hallo moeders of aanstaande moeders

heb ff een vraagje en hoop dat er iemant is die hier meer over weet ik zit momenteel in de ziekte wet maar mijn contract loop tijdens mij zwangerschaps verlof kan iemant mij vertellen of ik   gewoon in de zietewet blijf of dat ik ww moet aan vragen.

alvast bedankt groetjes

Hallo

Je zou het even bij het UWV na moeten vragen. Ik ben enkele jaren geleden binnen een paar dagen na het aflopen van mijn contract ziek geworden. Toen viel ik in de wet nawerking, dat houdt in dat je bij het UWV in de ziektewet komt. Pas na het betermelden ga je dan de ww aanvragen. Maar of dat nu ook nog zo is???

Succes!

Je blijft ook bij het UWV in de ziektewet. Wel wordt je opgeroepen door hun arboarts en die oordeelt of je kan werken of niet. Zegt ie van niet dan blijf je in de ziektewet zo ja dan ga je de ww in en krijg je sollicitatieplicht.
gr.ing

Hoi,

Helaas kom je niet in de ww, maar de wazo. Dit is alleen tijdens de zwangerschapverlof, daarna kom je idd in de ww. Tenmiste dat is bij mij zo. Ik zat eerst in de ww, toen de ziektewet en straks dus de wazo.
Maar even bellen na de UWV kan geen kwaad, het beste id dit al vroeg te regelen omdat ze het erg druk hebben en achterlopen.

grt Suuz 30,6 weken

Mijn zusje had het dat haar contract afliep tijdens haar zwangerschapsverlof (was verder niet ziek ofzo). Ze had toen op een paar dagen na een half jaar gewerkt, maar je moet dus MINIMAAL een half jaar hebben gewerkt, dan pas krijg je een (zwangerschaps-)uitkering.

je werkgever mag jou dan soiezo niet ontslaan, dus blijf je in feite gewoon in dienst bij hem/haar. Dit betekent dan dat je ook in de ziektewet blijft. (volgens mij)

Succes

Als je contract afloopt, is er geen sprake van ontslag! Dit mag dus wel gewoon.

Terug
Bovenaan