Kan ik dan toch zwanger zijn?

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo allemaal,<br />Vrijdag 24 januari heb ik mijn laatste pil geslikt en vervolgens woensdag 29 januari mijn menstruatie gekregen die duurde 3 dagen en toen was het klaar. Vervolgens heb ik 5 dagen later dus in de nacht van vrijdag op zaterdag onveilige sex gehad. Nu inmiddels zondag 16 februari al dagen last van zeurende pijn in mijn onderbuik en af en toe zeurende pijn in mijn onderrug, veel witachtige waterige afscheiding (voel het er gewoon uitlopen) paar dagen geleden steekjes gehad in mijn baarmoeder, hoofdpijn, af en toe branderige ogen en heb het de laatste dagen aardig warm. Ook heb ik het idee dat mijn tepels en tepelhoven wat groter zijn (nog niet donkerder tot nu toe) en dat ik meer bultjes op mijn tepelhoven heb.<br />Kan het zijn dat ik na 5 dagen gestopt te zijn met de pil zwanger kan zijn?</p>

Als je ovulatie 8 dagen na de start van je cyclus (menstruatie) zou zijn, heb je wel een erg korte folliculaire fase, gemiddeld is die 14 dagen. Maar langer of korter kan natuurlijk altijd. 

Al zou ik denken, als je pas zo kort met de pil bent gestopt, dat de kwaaltjes en korte menstruatie daar door komen. Maar zeker weet je het pas wanneer je een test doet. Er zijn zelfs mensen die door de pil heen zwanger raken of wanneer ze deze één dag vergeten dus niks is onmogelijk.

Wanneer je je lichaam eerst de kans geeft om te ontpillen krijg je meer inzicht in je cyclus. En zijn die hormonen uit je lichaam voordat er een kleintje gaat groeien. 

Hey! Er zullen vast mensen zijn die dit hebben meegemaakt daar heb ik niet zo'n duidelijk advies over, behalve testen! De kans is echter wel klein hoor.. Maar ik ben in juni 2019 gestopt met anticonseptie (implanon) en heb sindsdien letterlijk elke maand kwaaltjes tot misselijkheid aan toe! Was na de 1e maand er heilig van overtuigd dat het gelukt was. Ik ben ontzettend goed in mezelf enorm gek maken omdat ik het zo graag wil. Stel, je bent nu niet zwanger en je hebt dit volgende maand weer, koop ovulatie testen! Dit is de eerste maand dat ik ze gebruik omdat mijn vriend en ik het maar op goed geluk "deden" en hadden afgesproken dat we pas na 1 jaar alles uit de kast zouden trekken. Maar ik werd zo onwijs gek van mezelf, omdat ik ook  nog een onregelmatige cyclus heb, dat ik elke maand denk; yes het is raak ik heb 100 kwaaltjes! Nu met de ovulatie testen heb ik het idee dat ik er wat meer controlle over heb (wat in weze natuurlijk onzin is) maar ik denk nu niet bij elk pijntje dat het een innestelingsbloeding is. Dus ik zou zeggen doe een test, en merk je aan jezelf dat je elke maand jezelf voor de gek houd, die ovulatie testen kunnen een enorme rust geven! Ik las veel verhalen van dames die juist nog gestrester werden van ovulatie testen maar voor een controlfreak als mij geeft het juist rust. Na je ovulatie zit je dan alsnog op de wachtbank natuurlijk maar dan weet je wel meer waar je aan toe bent. Ik hoop voor je dat het al zo snel raak is, en zo niet; niet teveel treuren, het komt goed! 
Ps. Na het stoppen van de anticonseptie is heb ik ook een heel ander afscheidingspatroon gekregen, waar ik vroeger nooit afscheiding had heb ik het nu enorm vaak en soms heel veel en de substantie en kleur veranderen flink door de maand heen, ook heb ik soms ineens pijn met vrijen wat ik nooit had en worden mijn tepels veel sneller stijf, soms uit het niets. Daarbij heb ik veel meer bultjes op mijn tepels dan met anticonseptie. Die hormonen doen gekke dingen met je lichaam! 
Groetjes! 

Terug
Bovenaan