kan ik dat wel maken

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal ik heb net een nieuwe baan van 10 september en zou heel graag een tweede willen maar vraag me toch af of ik dat wel kan maken.
Niet ik heb al 4 jaar voor die baas gewerkt en ben nu na twwe jaar weg te zijn geweest weer terug, en mijn vriend werkt al 8 jaar voor die baas en ik ben in die tijd dat ik daar werkte nooit ziek geweest ofzo.
Ik was van plan om in december te stoppen met de pil wat zeggen jullie ervan

groetjes dominique

Hoi Doninique,

Ik zou er voor gaan als ik jou was! Niet zo zeer dat je je niets aan moet trekken van je baan, maar meer omdat jij er recht op hebt om zwanger te willen worden en zijn. Daaar heeft je baas niets over te zeggen. Bovendien is het iets van tijdelijke aard toch? Je hebt al een kindje, dus daar kunnen ze al niet over gaan zeuren als je tijd aan je kind moet besteden.

Succes!

Shanaz

Hai! Ik kan me helemaa voorstellen hoe jij je voelt, maar.... werk staat nooit gelijk aan het krijgen van een kindje. Daarmee wil ik zeggen dat het van ondergeschikt belang is hoe ze zullen reageren etc. Jij doet je werk goed en je bent er slechts 4 maanden tussen uit als je straks zwnager raakt. En wie weet duurt het nog een paar maandjes. Als jullie er klaar voor zijn zou ik het gewoon doen. Vrouwen krijgen nu eemaal kinderen...!
Ik ben zelf bezig voor de eerste, maar ik moet met hulp zwanger raken want ik heb PCOS. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe baan. En ik voel me dus nu al rot over "wat als ik net een nieuwe baan krijg, en ik dan ook net zwnager raak". Maar mijn man zegt ook, dat kun je nu eenmaal niet plannen en een bedrijf moet niet zo korte termijn denken. Bovendien maakt het ons gelukkig!

Succes met je beslissing!

Hallo,
Ik sluit me ook helemaal bij de anderen aan, bovendien is je werkgever waarschijnlijk verzekerd hiervoor en krijgt hij alle zwangerschapsverlofdagen of ziektedagen i.v.m. zwangerschap 100% vergoed. Niet schuldig voelen hoor, het gaat om jouw leven!
Ik ga nu ook voor de tweede en ik heb ook nog geen vast contract, maar in principe mogen ze je ook nooit ontslaan (of niet verlengen) vanwege zwangerschap.Wel belangrijk om evt. contractsurenvermindering pas NA je verlof te bespreken!!!!

Groetjes Gwen.

Hoi Dominique,

Ik herken je verhaal heel goed. Toen ik in 2004 van baan wisselde heb ik tijdens het solliciteren al aangegeven dat we probeerde zwanger te raken. 3 maanden na mijn aanstelling werd ik zwanger. Allemaal geen probleem werd gezegd. Helaas na mijn verlof geen baan meer. Dus ondanks beloftes toch problemen. Maar goed, nu heb ik weer net een nieuwe baan en eentje waar ik al jaren van gedroomd heb. Ik ben 37 en mijn klokje tikt door. Moelijke afwegingen dus. Maar ik heb het licht gezien hoor. Een droombaan kan nooit zo belangrijk voor me zijn dan de kans op een tweede kindje. Als dat een reden is dat mijn jaarcontract niet wordt verlengd, jammer dan. Dan komt er wel wat anders op je pad. Het is jammer dat we ons hier mee bezig moeten houden. Een burn-out kost al meer dan 4 maanden en die zetten ze ook niet buiten. En je moet maar zo denken, ze weten dat ze vrouwen aannemen in de vruchtbare periode van hun leven. Dus lieve dames, stop met tobben en ga ervoor.

Hoi,

Ook ik wilde dolgraag zwanger worden. Mijn vriend vond dat ik wel eerst weer een nieuwe baan moest hebben, omdat ik thuis zitten erg depri van wordt.
Dus ik tekende mijn contract eind april, tegelijk was dat de laatste pil van mijn strip en hebben we besloten te stoppen.
Binnen 3 mndn was het raak en nu verloopt mn contract tijdens mijn verlof.
Maar ik wilde zoooooo graag kinderen dat het me niet intereseerd als ze mijn contract niet verlengen. Dit wisten ze toen ze me aannamen (vrouwen hebben die kans nu eenmaal en mannen niet) en heee voor hun 10 anderen. Ik vind wel wat.
Ik maak me er dus ook niet druk over.
Ik hoop voor je dat je een beslissing kan nemen waar jij je prettig bij voelt.
Succes

bedankt voor jullie reacties ik weet nu zeker dat ik er vanaf november voor wil gaan en ik denk inderdaad dat ze het ook niet erg zullen vinden maar het voelt zo vervelend en ik kan toch echt niet langer wachten.

groetjes dominique

Terug
Bovenaan