kan ik gebakken kip van 2 dagen 3dagen geleden eten die in koelkast staat?

Hallo meiden, ik heb weer een vraag, betreft eten,
Ik heb donderdag kip met groente gekookt/gebakken en het staat in de koelkast, ik wil het morgenavond opeten na het weer opgewarmd te hebben, kan ik dit eten? Ivm met bepaalde bacterien? Of geldt dit niet omdat het eerder gebakken is?En gister was ik op een verjaardag en ik twijfelde zo maar mag je een frans kaasje Port salud eten, staat niks op van au lait cru.
Ik hoor het graag alvast bedankt!!!succes meiden met zwanger zijn Groetjes Jes

Hoi hoi..

Ik weet niet of het kwaad kan maar wil toch even mijn mening geven..

Ik persoonlijk zou na 3 dagen eten wat in de koelkast ligt niet meer eten.. Je darmen zijn wel extra gevoelig en kunnen minder hebben(althans die van mij)

Groetjes

hoi als het goed bereid is en je hebt er een dekseltje op of een plasticje dan kan je het wel gewoon eten zou ik wel doen. je hebt toch ook voor verpakte maaltyden in de winkel en het staat in de koelkast eetsmaeklijk zou ik zeggen.

hoi wat betreft de kaas.
De volgende  kazen kunnen tijdens de zwangerschap gegeten worden:

alle Nederlandse gepasteuriseerde kazen
Nederlandse boerenkazen
Deze harde kazen worden ook van rauwe melk gemaakt, maar bevatten weinig vocht waardoor de listeriabacterie niet kan groeien.
de volgende buitenlandse kazen (gerangschikt op alfabetische volgorde):
AH fêta kaasblokjes (koeienmelk)
AH Roombrie 60+
Ambassador Camembert 45+
Arla Apetina Deense Fêta kaas 45+
Arla Deense fêta in olie
Bettine Blanc 58+ geitenkaas
Boursin
Champignon Cambozola 70+
Danone Hüttenkäse
Gorgonzola 48+
Gormas 70+
Monchou
Paturain
Philadelphia
Port Salut
President Roombrie 60+
President Brie 60+
Rochebaron 58+
wat betreft het bewaren van voedsel, niet langer dan 2 dagen.
kijk eens op de volgende site, daar haal je heel veel info over bewaren van voedsel.
http://eten-en-drinken.infonu.nl

succes.
gr. bambi

Hoi,

Bereid voedsel kan 24 uur bewaard worden.
Kant en klaar maaltijden uit de super zijn vacum verpakt en er zit dus geen zuurstof bij en kan daardoor langer bewaard worden.
Je darmen zijn gevoeliger tijdens de zwangerschap.
Voor meer voedingsvragen gewoon even op de site van het voedingscentrum kijken, die hebben een specaail kopje voor zwangere vrouwen.

Evelien

Terug
Bovenaan