Kan ik het allemaal wel combineren?

Lieve dames,

Afgelopen zomer hebben wij ons eerste kindje gekregen en daar zijn wij uiteraard waanzinnig gelukkig mee en alles gaat super. Maar nu het volgende,  ik ben  al een paar dagen overtijd en misschien ben ik wel zwanger...  Totaal onverwacht want het heeft een hele tijd geduurd voor onze eerste,  en wij zouden  het 'medische traject' ingaan  toen ik toch zwanger bleek. Omdat de artsen toen hadden gezegd dat het bij ons best lang kon duren en wij  ook 35+ zijn, hebben wij na de geboorte van onze zoon gedacht, laat de pil e.d. maar zitten, het zou zomaar weer 2 jaar kunnen duren en dan zijn wij al bijna 40. Dus echt voorzichtig zijn wij niet geweest.

Maar nu mijn onzekerheden, ik  heb het gevoel  dat ik de combi van werken  (mijn man en ik werken beide 4 dagen) en moederschap  nét onder controle heb. Met een 2e kindje,  kan ik dit straks ook? Blijf ik een  leuke en niet al te gestresste moeder/echtgenote/carrierevrouw/trouwe vriendin die in balans is (haha)? Herkent iemand dit soort onzekerheden? Ik ben verder ook gek op mijn werk en ik heb net promotie gemaakt (vlak voor mijn verlof) dus daar wil ik ook het beste beentje voorzetten.

Over een paar dagen ga ik een zws.test doen (wel 2) om het zeker te weten want misschien is er helemaal niets aan de hand (wat dan ook wel weer een teleurstelling zou zijn). Maar ik wilde het gewoon even van mij afschrijven, en ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.

Groetjes!

p.s. sinds ik zelf moeder ben heb ik nog meer respect gekregen voor alle moeders!

Hoi Elieze,

Ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Ik heb er zelf geen last van, maar als ik een jaar geleden alweer zwanger zou zijn geweest dan zeker wel!

Bij ons heeft het ook ruim 2 jaar geduurd voor ik zwanger was van ons zoontje, die in augustus 2006 is geboren. Wij stonden ook op het punt de medische molen in te gaan. De dag voor onze eerste afspraak bij de gyn. had ik een positieve test in mijn handen. Ik ben nu 32 (bijna 33). Vlak na de verjaardag van ons zoontje  hebben we besloten voor een 2e te gaan, want het kon natuurlijk makkelijk weer 2 jaar duren, mocht het uberhaupt al lukken. Maar nu was ik al na 3 maanden zwanger. Kan het eigenlijk nog niet geloven.

Toen ik na mijn eerste zwangerschap weer ging werken heeft het bij mij zeker een half jaar geduurd voordat ik zoiets had van: Ja, nu heb ik er een lekker ritme in en voel ik me in balans met de tijd die ik thuis ben en de tijd dat ik werk. Dus de enige tip die ik je kan geven is, geef het de tijd. Probeer je niet te druk te maken, alles komt zoals het komt. Ik weet het, het is makkelijk gezegd! Maar probeer het in elk geval.

Succes nog met afwachten en met het testen over een paar dagen!!!

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan