Kan ik het wel aan...

Hallo moeders, hebben jullie dat wel is; Soms (zoals nu) ben ik echt even bang, ik heb een lief zoontje van 5 mnd oud en als ik dan die kinderen bij mij in de buurt zie : allemaal zo brutaal, ik vraag me dan soms echt af of ik het in de toekomst allemaal wel aankan met zo'n kleintje; ik ben zelf verlegen en een beetje een onzekere mama...
Tegenwoordig zijn ze zo anders als toen ik zo klein was..
Ik hooop dat ik het later allemaal wel kan handelen...
 
Hoi anoniem, ik weet zeker dat je het vast allemaal aan gaat kunnen! Zal soms best moeilijk zijn (zeker als het een keertje tegenzit) maar ook dan komt alles vast goed! Laat alleen niet zoveel je onzekerheid aan je kindje merken (hoe moeilijk dat ook is, maar mijn moeder heeft dat ooit ook bij mij gedaan en met sommige dingen is dat niet echt fijn. Ik denk maar even aan een voorbeeld voor bang zijn met onweer. Misschien stom voorbeeld , maar mijn moeder was er bang voor, ik nu nog steeds en ik merk dat ik er mee moet oppassen in mijn werk (KDV). Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel? En nogmaals het gaat allemaal goedkomen, geniet heel veel van je kindje en weet je iedereen is weleens onzeker. Liefs een mama
 
Hoi!

Tuurlijk kun je dat aan! Beetje zelfvertrouwen hebben, en zolang jij van kleins af aan consequent bent in je opvoeding, zal het ook wel lukken!

Niet te bang zijn, dat merken kinderen en die buiten dat uit (als ze groter zijn, nu natuurlijk nog niet zo).

Heel veel groetjes en succes!
 
Hallo Lieve moeder

Ik herken je gevoel helemaal, ik heb ook die angsten, ook ik ben onzeker (wij allemaal wel denk ik een beetje) Ik denk wel en heb er ook vertrouwen in dat we met de tijd wel meegroeien, het zal soms best moeilijk zijn maar dan komt er weer een dag dat de zon weer schijnt en je weer heel anders in je schoenen staat.
Je hebt het beste met je kidje voor en ook jou gaat het lukken en dan ga je er nog meer van genieten ook!!

Groetjes, Corina
 
Terug
Bovenaan