kan ik nu al naar 5 flessen?

Dag meiden

Even een vraagje aan jullie. Mijn dochter Isa is nu 3 weken oud. Eerder schreef ik dat ze een omgekeerd dag/nachtritme leek te hebben. Nu ben ik haar overdag gaan wakker maken als ze langer sliep dan 3,5 uur en inmiddels slaapt ze snachts ong 5 a 6 uur achtereen. Maar overdag moet ik haar nog steeds bijna elke keer echt wakker maken. Het lijkt wel of ze echt geen behoefte heeft aan een fles elke 3,5 a 4 uur. Nu voed ik haar ongeveer op de tijden: 04.30/ 08.30/ 12.30/ 16.00/ 19.30 en 23.30 (soms eerder) Ze krijgt dan een fles van 120 cc. Die drinkt ze bijna altijd op (op 10 cc na of zo) Kan ik nu al overgaan op vijf flessen, of kan ze dat nu nog helemaal niet aan? Ze was overigens bijna 4,5 kilo bij de bevalling en nu inmiddels wel vijf denk ik.

Groet, cee

Hallo Cee,

Ik weet het niet, Kyara is een stukje ouder (10 weken vandaag), maar ook een stukje lichter (tussen de 4,6 en 5kg nu). Zij zit ongeveer vanaf dat ze 4,5 kg weegt op 5 flessen. Het is belangrijk dat je kleintje genoeg voeding tot zich kan nemen. 150 tot 165 x lichaamsgewicht is wat ze totaal op 24 uur binnen moeten krijgen gemiddeld. Voor een baby van 5kg zou het dus 750cc moeten zijn. Als de dat deelt door 5 krijg je 150cc voeding per keer. Als jou kleintje dat opkan, waarom niet zou ik zeggen, ik ben echter geen expert. Wat ik wel weet is dat het belangrijk is om (als je dag/nacht ritme wil blijven houden) je kleinte max 4 uur kan laten slapen....
Succes en bij twijfel gewoon ff het cb bellen!

Groetjes,

Nymue

hoi
ik vind met 3 weken 5 voedingen wel weinig.ik zat met 3 weken nog op 8.maar boas was wel erg hongerigdat ze niet vanzelf wakker word wil overigens niet zeggen dat ze geen honger heeft,dus daar moet je niet vanuit gaan.en als je maar 5 voedingen geeft gaat ze misschien snachts weer vaker komen en gaat ze weer het ritme omdraaien.dat zou toch jammer zijn.
ik zou t niet doen.misschien over een maandje,maar daar kun je nu nog niks over zeggen want dan kan t allemaal wel weer heel anders zijn.
groetjes kari

Ik heb een schema op de koelkast hangen (gekregen van CB) waarin kindjes vanaf 1 maand naar 5 voedingen mogen... Waarbij ze er van uitgaan dat je kindje tenminste 3500 gram is op dat moment.
Christian (bij geboorte 4355 gram, ook een flinkerd) was er pas bij 8 weken aan toe om over te gaan naar 5 voedingen, maar ja, ieder kindje is anders, niet waar?
Als je kindje dat aangeeft... dan moet je het misschien maar gewoon proberen. Toch zou ik overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laten zitten. Ze moeten uiteindelijk toch een echt dag/nachtritme krijgen net als wij!

Veel succes,

Groetjes, Karin
Mama van Christian (13 weken)

Terug
Bovenaan