Kan ik zwanger raken terwijl ik anticoncieptie gebruik??

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hallo, ik heb een vraag kan ik zwanger raken als ik anticoncieptie gebruik. Ik heb geen ervaring mee, maar soms hoor ik verhalen van andere moeders die anticoncieptie gebruiken en worden toch zwanger.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Alstublieft uw ervaring</p>

Ja dat kan. Zelf dan geen ervaring mee, mijn moeder dan weer wel. De pil word om diverse redenen onbetrouwbaar. Vergeten, overgeven, anti biotica.. Als jij zeker wilt weten of je zwanger bent moet je natuurlijk gewoon even zelf testen, of even bloed prikken. 

Mijn eerste kwam ook gewoon door de pil heen. Was niet ziek, dronk niet etc. Had 'pech' dat ik tot die 0.001% behoorde. 

Yep, een vriendin van mij tot 2 keer toe terwijl ze strikt haar pil slikte. De eerste keer tijdens haar studie en nu ruim twee jaar geleden. Was even schrikken maar beiden zeer gewenst!

Jups. Ik ben getuigen!! Mijn eerste kwam ondanks het gebruik van de pil en kwam met 12 weken er pas achter. Zelfs nog ongesteld geworden tussendoor dus zag het niet aankomen.