Kan ik zwanger zijn?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Misschien kunne jullie me helpen met de volgende vraag. Op dit moment ben ik helemaal niet bezig om te proberen zwanger te worden. ben na 2 miskramen nu al weer een flinke tijd aan de pil, omdat ik het even helemaal zat was. Eerst even bijkomen. Toch merk ik dat de laatste 2 maanden mijn menstruatie echt bijna niets is, terwijl ik normaal zo heftig bloed dat ik het verschonen niet bij kan houden. Nu verlies ik alleen een beetje bruine troep zo'n 4 dagen lang, maar echt noemenswaardig is het niet. Zou het kunnen dat ik ondanks de pil toch zwanger ben geworden? Kan het bij een zwangerschap dat je alleen wat bruine troep verliest? Het is wel precies op het moment dat ik ongesteld zou moeten worden, of komt dat door de pil dat er regelmaat in zit. Ik twijfel heel erg, maar durf geen zwangerschapstest te doen. We zijn al zo vreselijk lang bezig en die 2 miskramen zijn ook niet goed geweest voor het vertrouwen. Ik kwam juist weer een beetje tot rust de laatste tijd.
Wie weet raad? Zou jullie zeer dankbaar zijn.

Groetjes, S

He Hallo,
Ook al wil je geen zwangerschapstest doen, het is wel de manier om van je twijfels af te raken.Dit moet jij uit ervaring toch weten.De kans dat er hier een huisarts op dit forum langs komt lijkt me erg klein. Succes en laat nog even horen wat de uitslag v/d test is.

x Debby

hoi debby,

nou als ik jou was zou ik toch de moed maar op brengen om een zwangerschapstest te doen hoor! dat brengt immers ook rust he? aan de andere kant kun je als je begint met de pil wel bruine afscheiding verliezen, dat had ik ook, de pil bleek te ligt te zijn. Misschien moet je toch maar eerst even contact met je huisarts opnemen?

succes en heel veel sterkte en wie weet!

sandra

Hoi hoi,het is heel normaal,dat je met de pil,geen normaal bloedverlies hebt.niet zo als je geen pil slikt want met de pil heb je geen natuurlijke mensruatie.wat vervelend dat je al zo lang bezig bent.i zelf ben nog niet heel lang bezig dus verder kan ik je eigelijk niks vertellen,maar als je het niet vertrouwd kun je altijd even testen,het kan zijn dat je voor dat je weer aan de pil begon,zwange rbent geraakt,dus zou wel even testen,want dan mag je je pil niet meer gebruiken.gr manuela

Hoi S,

Het zou best kunnen dat je zwanger bent ondanks dat je de pil slikt. Door de pil gaat de cyclus gewoon door, waardoor je toch wat bruine troep verliest. Het lijkt me toch verstandig om een zwangerschapstest te doen. Mocht je zwanger zijn, dan is het alleen maar slecht om door te gaan met het slikken van de pil.
Maar het kan natuurlijk ook puur door de pil komen. Als de zwangerschapstest negatief is, is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts. Om uit te sluiten dat er wat anders aan de hand is.
Sterkte met de onzekerheid en ik hoop dat als je zwanger blijkt te zijn dat het nu wel goed gaat. En anders hoop ik dat als jullie er wel weer voor willen gaan, het dan goed gaat.

Groetjes,
anoniem

Hoi S,

Misschien is het oud bloed dat je lichaam nu verlaat. Wordt er even grote schoonmaak van binnen gehouden, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je wel zwanger bent. 4 jaar gelden ben ik zwanger geraakt terwijl ik aan de pil was. Ik merkte het doordat ik inderdaad ook in een keer bruin, zeer minimaal bloedverlies had en pijn kreeg in mijn borsten. De huisarts moest erg lachen toen hij mijn gedachten hoorde, maar na inwendig onderzoek kwam hij tot de conclusie dat ik 2 tot 3 maanden zwanger was. Helaas is deze zwangerschap kort erna in een miskraam geeindigd. En bleek ik werkelijk 2 maanden zwanger geweest te zijn. Dit was erg wreed. Van de een op de andere dag kregen wij te horen dat we papa en mama zouden worden (21 en 19 jaar) en op het moment dat we dat accepteerde kreeg ik een miskraam. Daarna zijn we zelf voor een kindje gegaan en was ik binnen 1 maand zwanger van mijn nu 3-jarige zoontje. De tweede gaat helaas een stuk moeilijker.

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan, daar je "problemen"voorleggen en samen met hem/haar beslissen wat je verder gaat doen. Mocht de huisarts willen dat je een test doet dan kan je hem daar doen. Blijk je niet zwanger te zijn kan je meteen bespreken hoe het dan wel kan komen. Een paar keer heb ik ook zo bij de huisarts gezeten en meestal was mijn vriend erbij (of een ander vertrouwd iemand) zodat ik meteen mijn gevoelens e.d. kwijt kon.

Kortom wat je ook doet ik wens je heel erg veel sterkte!!!!

Liefs

Ook een anoniempje

P.S. slikken van de pil tijdens een zwangerschap (onbewust natuurlijk) kon volgens mijn huisarts geen kwaad voor het vruchtje!

Terug
Bovenaan