Kan ik zwanger zijn?

<p>Hallo!</p><p>Jeetje, wat voel ik me slecht vandaag. Hoofdpijn, misselijk en vermoeid. Ook zat er roze afscheiding in mijn onderbroek vanochtend. Zou ik toch zwanger kunnen zijn? Begrijp me niet verkeerd, een kindje is welkom maar eigenlijk nog even niet nu. </p><p>Ik ben al maanden niet meer ongesteld geweest maar ik toen ook begonnen aan de pil na implanon. Sinds ik aan de pil ben dus niet meer ongesteld geweest. Dit was in december. Met implanon werd ik trouwens wel ongesteld, en aangezien de minipil dezelfde hormonen bevat, dacht de huisarts dat ik nu ook gewoon ongesteld zou worden.  Maar dan zou ik 3+ maanden zwanger zijn en dat ben ik echt nog niet. Geen buik of iets dergelijks. Ik ben in deze maanden af en toe bruine afscheiding verloren, vandaag voor het eerst roze afscheiding. Toch een test halen? Afwachten? Ik weet het even niet ?</p>
 
Ik zou even wachten en kijken of het wellicht doorzet. Ik heb begrepen dat je hormonen een beetje van slag kunnen zijn na het overstappen van anticonceptie. Kan dus dat dit je eerste menstruatie is.
Je kan, als je echt wilt, natuurlijk een test halen en kijken. Roze afscheiding kan innesteling bloeding zijn.
 
Als je het zeker wil weten is een test doen wel even handig. Als die negatief is, is je menstrautie wellicht nog wat op de hobbel.
 
Terug
Bovenaan