Kan ik zwanger zijn?

A

Anoniem

Guest
Beste mensen!
Ben nu 5 weken overtijd.
afgelopen maandag een zwangerschapstest gedaan, die wees uit dat ik NIET zwanger ben.
Toch nog steeds niet ongesteld geworden, heb zelf het gevoel dat ik wel zwanger ben.
Durf nog geen 2de test te doen.
Heeft iemand het hier meegemaakt, dat de eerste keer testen blijkt dat je niet zwanger bent en de 2e keer wel?
We hebben al een dochter van 2 jaar. Hier bij duurde het 1 1/2 jaar voordat ik zwanger was. De eerste keer testen was het meteen goed.
Ben nu net pas gestopt met de pil. Kan me ook niet voorstellen dat het nu wel meteen raak zou zijn.
Groeten van Miena!

Lieve Miena,
De kans is niet zo heel groot. Omdat je net gestopt bent met de pil heeft je lichaam even de tijd nodig om de eisprong en de menstruatie weer zelf over te nemen. Maar ergens in de cyclus zal een eisprong komen, dus het kan wel. MAar als dat afgelopen week is geweest zal je dat nu nog niet op een test kunnen zien. Zolang je niet ongesteld wordt iedere week of om de week een testje doen, dan weet je het op tijd. Maar laat je niet gek maken door de tijd die het duurt hoor. De eerste keer raak is meestal niet zo.
Succes met alles!
Liefs Phira

Hoi hoi, wil even reageren op de reactie.. ik heb 8 jr één van de zwaardere pil gebruikt, (diana 35) en ben toen gestopt, ik ben niet meer ongesteld geworden, ik was direct zwanger. Dus je kan heel goed zwanger zijn. Het kan wel dat je cyclus nog niet regelmatig is doordat je net van de pil af bent, dat had ik ook dit keer. Dan zat er 5 wk tussen, dan 2, echt superonregelmatig. Laat je even weten of je toch zwanger bent of niet? Liefs Jude

hoi ik wilde ook even reageren....ook ik stopte met de pil en het duurde 7 maanden voor ik pas weer ongesteld werd!!!mijn vriendin stopte met de pil gelijk met mij en ze was in 1 x zwanger!!!
heel veel succes en hoop natuurlijk dat je gewoon harstikke zwanger bent!!!ben wel benieuwd!!

liefs lonneke

Bedankt voor jullie reactie!        
Ben aan het twijvelen of ik vanavond een test zal doen. Zodra ik deze gedaan heb laat ik het jullie weten.
Kan me n.l. niet herrinneren dat er bij de vorrige keer ook zo veel tijd tussen zat. Dat ik toen gestopt was met de pil duurde het wel ruim 4 weken en een paar dagen, tenminste de eerste paar maanden, daarna was het elke 3 weken, maar 5 weken  kan ik me niet herrinneren.  Maar elke keer is anders. Jullie horen van me.
Groeten van Miena!

Hoi Miena,

Ik wil ook even reageren...Ook ik ben na het stoppen van de pil( na 10 jaar gebruikt te hebben) in 1 keer zwanger geworden. En dat is niet 1 maar nu 2 keer gebeurt dus het kan wel degelijk....

Ik wil je wel adviseren om morgenochtend je test te doen ipv vanavond..'s nachts word het HCG hormoon het meest aangemaakt en dat zit dan dus het meest in je urine, as je het 's avonds test dan heb je kans dat er te weinig in zit om een positieve test te hebben( heb ik bij mijn 2e keer gehad)

Dus als je kan probeer je nieuwsgierigheid nog 1 nachtje vol te houden en morgenochtend te testen...

Ik denk aan je en duim voor je!

Odette(38+3 zwanger van de 2e)

Hallo

Wilde ook even reageren. mijn moeder heeft dit namelijk vroeger ook gehad. WErd niet ongesteld maar ook de testen waren niet positief. Ze bleek een buiten baarmoederlijke zwangerschap te hebben. Vruchtje is er toen vanzelf af gekomen, maar ikz ou toch even naar de dokter gaan als ik jou was.
Succes er mee
Groeten Linda

Beste Odette !        
Bedankt voor je bericht, helaas lees ik het te laat en kon ik mijn nieuwschierigheid niet bedwingen. Test dus gedaan... niet zwanger.
Wist niet dat je 's ochtends het beste kan testen, staat in de bijsluiter dat dat elk moment van de dag kan. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het inderdaad ook 's ochtends gedaan. Duurde toen wel even voordat eruit kwam dat ik zwanger was. (wilde de test al bijna weggooien, haha)
In ieder geval wacht ik nog maar weer een week en doe de test dan 's ochtends, als ik ondertussen niet ongesteld ben geworden.
Word vervolgd !
Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan