Kan ik zwanger zijn??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben Marjolein en ben 28 jaar en slik de pil al vanaf mijn 15e.
ik ben de laatste 2 maanden wel totaal 3 pillen vergeten. dit verdeeld over een paar weken.
Nu ben ik toch wel een beetje zenuwachtig want....

vorige week donderdag slikte ik mijn laatste pil, en ik had maandag ongesteld moeten worden.
het is nu donderdag maar ben nog steeds niet ongesteld.
wel heb ik wat pijn in mijn onderbuik, maar het is een andere pijn dat dat ik ongesteld moet worden.
ik heb de laatste tijd ook al het gevoel dat de de stand en houding van mijn buik anders is en voelt.
ik heb ook vaak na het eten last van misselijkheid.
en ben wat moe de laatste tijd.

wij zouden het helemaal niet erg vinden om zwanger te zijn. want het was al de bedoeling om binenkort te stoppen met de pil.
Nu heb ik al helemaal besloten de pil niet meer te slikken. maar dat staat hier los van.

zal ik een test doen of nog wachten.

Test doen. Neem die van 2 voor 5 euro van de kruidvat. Goedkoop en ze zijn nauwkeurig. Maar de meeste zwangerschapsverschijnselen beginnen pas later.

mijn laatste menstruati was op 9 mei.
misschien wat beter over te oordelen??

misschien een leuk verhaaltje om erbij te schrijven.

laatst droomde ik dat ik zwanger was.
terwijl ik dat nog niet ben althans dat denk ik.

ik droomde dat ik beviel van een kerngezonde zoon, het floepte er zo uit, een super bevalling.
alles erop en eraan.
het lachte gelijk al.
en toen was de droom over.

ik wacht nog tot maandag en dan ga ik testen.

Ik zou een test doen, dan weet je het zeker, op basis van klachten kan je zo weinig zeggen. Het is natuurlijk raar dat je na een pilstrip niet binnen het normale aantal dagen ongesteld bent geworden. Het zou dus zo maar kunnen dat je zwanger bent. Gelukkig ben je er blij mee als het zo mocht zijn, dat scheelt natuurlijk heel erg.

Ik zou zeggen, niet meer gissen, gewoon testen!
Succes!

O ja, overigens kan je met een aantal dagen overtijd nog niets voelen aan je buik. Dat zou een arts wel kunnen met inwendig onderzoek, maar niet via de buitenkant. Je baarmoeder komt pas met 12 weken boven je schaambot uit en is dan voelbaar.

soms kan je menstruatie ook uitblijven door stress of wanneer je een beetje ziek bent. ik zou de test voor het weekend nog doen. je voelt meestal nog niet heel veel in het begin maar dat je iets anders voelt dan anders zegt soms ook genoeg. dus testen! ik ben erg benieuwd.

Terug
Bovenaan