Kan ik zwanger zijn?

Hoi allemaal!

Ik heb mijzelf hier toch maar aangemeld omdat ik het allemaal niet meer weet. Het is niet mijn bedoeling om zwanger te worden. Nu ben ik al 9 dagen overtijd. Ik slik al een aantal jaar de pil door hevige menstruatie. Sinds 3 maanden ben ik seksueel actief.

Ik ben deze keer dus niet ongesteld geworden zoals ik het al jaren gewend ben. Ik stop altijd op dinsdag met de pil en dan word ik donderdag morgen ongesteld. Dit gebeurde deze keer niet. Alleen in het weekend had ik een beetje donker bruin/zwart bloedverlies. Verder niks. Ik heb toen in lichte paniek een test gedaan zaterdagavond maar die was negatief.

Maandag toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat ik het niet vertrouwde. Ik had een andere dokter als normaal en die vertelde mij dat er niks aan de hand is als je menstruatie uitblijft. Ik vond dit maar raar. Toch maar weer een test gekocht omdat ik nu ook vage klachten kreeg. Ik ben vermoeid, heb krampen in mijn rug/buik, eet als een olifant, regelmatig hoofdpijn, opgezette buik en last van misselijkheid en duizeligheid. Ik heb dus ook CVS maar dit voelt heel anders. Vandaag weer terug naar de huisarts na 2 negatieve testen maar nog steeds geen menstruatie. Ik had het gevoel alsof ik niet serieus werd genomen, ik zat nu weer bij een andere dokter en die vertelde mij ook dat het normaal is. Nu zit ik weer thuis en heb ik geen idee wat ik moet doen.

Ik weet dat ik mijn pil een paar keer ben vergeten (wat natuurlijk dom is...) en ik heb vaak last van dunne ontlasting door mijn ziekte. Mijn ouders weten het ook niet en mijn schoonmoeder die verpleegkundige is geweest zegt dat ik nog even moet wachten totdat ik positief test. Zij denkt dat ik zwanger ben geraakt.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven of doen... Wie kan mij helpen?
 
Lastig! Je moet sowieso afwachten.

Maar het kan echt, dat doordat je seksueel actief bent geworden, je cyclus anders wordt en ook weleens uitblijft. Vooral in het begin als je seksueel actief bent. Je kan dan ook klachten hebben, doordat je hormoonspiegel hoger wordt terwijl er niets aan de hand is.

Sterkte met afwachten!
 
Alle stress is ook niet bevorderlijk voor je menstruatie, dan kan een oorzaak zijn dat deze nu uitblijft. Mijn cyclus veranderde ook toen ik nog de pil slikte en seksueel actief werd. Ik werd minder heftig ongesteld, dat was overigens erg welkom ;) Helaas kunnen we jouw buik natuurlijk niet voelen. Het kan best zo zijn dat je lijf je door de stress je voor de gek houdt.

Je zult het toch even af moeten wachten. Sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan