Kan ik zwanger zijn?

Hallo allemaal,



Ik ben een van de velen met een brandende vraag..

Kan ik zwanger zijn?

Misschien zijn er meer die hetzelfde als mij hebben gehad?



Zelf ben ik 4 maand geleden gestopt met de pil.. omdat we voor een kindje willen gaan.

Ik ben namelijk zaterdag 3 december voor het laatst ongesteld geweest.mijn cyclus de afgelopen maanden in de gaten gehouden dit was altijd 21 dagen. Dus volgens de berekening had ik dan afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden..

Nu heb ik geloof ik ongeveer ander halve week geleden en beetje heldere slijmverlies gehad met en klein bloed streepje erin..

Nu zelf 2 dagen bij het afvegen(sorry voor de details) licht bruine slijmverlies maar een menstruatie komt niet.

Zelf heb ik ook last ongeveer anderhalf week a 2 week last van:

-Behoorlijk opgeblazen voelen

- ineens veel dikke pukkels op de boven rug krijgen en op mijn borsten terwijl ik dit nooit had.

-ook heb ik een apart gevoel in de buik.. een lichte menstruatie pijn maar lang niet zo erg dat als het echt zou komen..

-Merk helaas ook dat ik erger kan brommen op men vriend

Kennen mensen dit toevallig?

Ik weet niet wat ik ervan moet denken..

Ik kan vrijdag pas bij de dokter terecht vandaar dat ik hoopte dat iemand mijn verhaal bekend voor komt.
 
Ohja dat was ik vergeten erbij te zetten..

Ik had afgelopen zaterdag op de nod dag een test gedaan.. Negatief.. toen heb ik vanmorgen 1 gedaan ook negatief.. alletwee heb ik gedaan met ochtendurine

 
Het kan zijn dat je cyclus gewoon een beetje van slag is en dat je menstruatie strakjes gewoon doorzet. Ik heb dat ook wel is gehad, wat bruin verlies maar echt bloedverlies kwam dan niet. Een week overtijd kwam dan toch het bloedverlies.
 
Hier ook wat onzekerheid ..

Half jaar bezig om zwanger te worden .. Elke maand regelmatig mijn menstruatie gehad .. Nu ineens 2 weken overtijd , af en toe wat krampjes .. Verder geen bloed verlies ? Heb afgelopen maand met ovulatie testen gewerkt dus weet bijna zeker dat er wel een eisprong is geweest.

Testen blijven helaas negatief
 
Hai chantal

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. twee weken over tijden vier negatieve testen. Wel het gevoel dat er iets aan de hand was. De huisarts heeft dezelfde dag een bloedtest laten.doen en die was positief! Niet een heel hoge hcg waarde. E<span style="line-height: 1.5;">en onzeker begin, maar ben voorzichtig heel blij! </span>

Ga op je gevoel af en bespreek het met je huisarts, ook als het niet zo mag zijn is het fijn dat iemand met je meedenkt. Hoor graag hoe het is afgelopen!

 
Hi Chantal en Nadieh,

Het kan ook zijn dat je lichaam allerlei zwangerschaps symptomen aangeeft omdat je graag zwanger wilt worden. Ik heb dit namelijk ook gehad.... tijdens mijn cyclus wat bruine afscheiding... menstruatie bleef uit, was erg misselijk, puisten, pijnlijke borsten etc. maar de testen bleven negatief. Na een week heb ik bloed laten prikken bij de huisarts en ook daar kwam uit dat ik niet zwanger was. Mijn huisarts zei dat ik er zo mee bezig was dat mijn lichaam allemaal symptomen aan gaf (schijnzwanger). Een dag later werd ik ongesteld.

Ik heb die keren daarna het proberen uit mijn hoofd te zetten, ik werd namelijk echt gek van mijzelf haha ik zocht overal wat achter. Na 3 maanden was ik dus wel zwanger en toen had ik ook nergens last van... Het enige wat mij opviel is dat ik onwijs veel witte afscheiding had (sorry voor het vieze verhaal haha). Mijn man geloofde ook niet dat ik echt zwanger was aangezien ik daarvoor wel steeds allerlei klachten had en nu niet.

Succes meiden! Hopelijk hebben jullie een deze dagen toch een positieve test in jullie handen:)
<p style="text-align: right;"></p>
 
Bedankt meiden voor de reacties!

Wat kan een lichaam dan ook raar zijn.. wat Laura zegt heb ik vaker gehoord ik probeer het uit mijn hoofd te zetten hoe lastig het ook is:p



Maar goed ik ben nog steeds niet ongesteld.. heb sinds vanmorgen geen bruinverlies meer gehad.. het is sinds vanmiddag een beetje wittige slijm( sorry voor de details)



De dokter vandaag geweest.. heeft een echo gedaan om te kijken als alles er goed uit zag.. hij kon niks zien( ivm het te vroeg was om wat te zien? Heb er zelf namelijk nog geen ervaring mee)

Hij kon alleen zien op de echo dat ik een rommelende buik had en daarvoor medicatie gekregen..

En als ik over een week nog niet ongesteld ben moet ik volgende week weer terug komen.. dus het is afwachten nog..

Ik wou morgen vroeg nog een keer testen of denken jullie gewoon wachten tot volgende week als ik wel of niet ongesteld word?

Lastige allemaal..:)



Over het bloedprikken een goeie tip.. als ik volgende week niet ongesteld ben ga ik dat aanvragen bij de dokter.

 
Terug
Bovenaan