Kan je al wat zien/horen bij 8 weken zwangerschap?

Dag mede-zwangeren,

Ik heb aanstaande dinsdag 2 december een afspraak bij de verkoskundige.  We gaan dan ook naar het hartje luisteren. Is dat niet een beetje vroeg om al een hartje te horen? Wat is jullie ervaring?

Dit is mijn tweede zwangerschap. Bij de eerste was  mijn buik  tot een maand of vijf zo plat als een dubbeltje. Nu verbeeld ik me dat mijn buik al begint te groeien. Ik moet onder de douche bij het sporten mijn buik inhouden anders ben ik bang dat het opvalt. Ik wil het pas vertellen als ik de echo heb gehad. Hoe zit het met jullie en jullie buik?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

groetjes

hoi,
Bij mij konden ze beide keren met 10-11 weken het hartje nog niet horen en bij anderen lukt dat al veel eerder. Schiet dus niet gelijk in de stress als je niks te horen krijgt!
Mijn buik ging de tweede keer ook loei snel in het begin. Het was zomer (ik ben nu 32 weken) en ik als ik een strak shirt aan had moest ik met 8 weken ook echt mijn buik inhouden buiten op straat! Het zijn volgens mij met name je darmen die wat opzetten, maar het ziet er gelijk al heel zwanger uit!

groeten Elke

Hi

Bij mij konden ze het hartje pas bij 13 weken horen, dus ik raakte ook direct in de stress toen ze via de doptone niks hoorde......dus kreeg ik meteen een uitwendige echo en toen zagen we netjes het hartje kloppen!!! Dus geen paniek als je de eerste keer niks hoort.

gr
FF

ik weet het, het lijkt wel of het elke zwangerschap erger wordt :s
bij de eerste zag niemand wat tot ongeveer 20 weken, bij de tweede viel het ook nog wel mee, maar ik ben nu voor de 4e keer zwanger (waarvan de 3e een miskraam was) en ik lijk echt wel 4 maanden zwanger al! Ik ben pas 6 weken zwanger ;) Het is alleen na het eten en het zijn natuurlijk alleen maar darmen. Maar het is wel erg, voel me meteen zo groot terwijl ik nog maar net zwanger ben!

Over het hartje... geen idee, met een inwendige echo zal je het wel kunnen horen. Maar ook als je het niet kan horen kun je het in ieder geval zien met 8 weken! :)

veel plezier bij de echo!

Hallo,

Ik had met 8 wkn en 1 dag de eerste echo en kreeg een uitwendige echo. Het hartje was duidelijk te zien en toen ze het geluid aanzette ook heel duidelijk te horen. Dus bij mij was het al vrij snel te horen.

Groetjes Eva

Ook bij mij met 7 weken en 6 dagen een duidelijke hartslag te zien en te horen. Maar heb wel begrepen dat het niet hoeft! Focus je er dus niet op, als je het dan wel te horen krijgt is het mooi meegenomen!!

Succes 2 december en geniet van je zwangerschap!!

Liefs Rixt

Hi,

Na een miskraam kwam ik onder controle bij een gyn. toen we weer zwanger raakten werd er met 5w6d een echo gemaakt en hebben we het hartje gehoord....heel bijzonder was dat!!!!!

Bij de een lukt het wat eerder dan de ander...hoop dat je snel je kindje mag horen/zien op de echo...

Groetjes

Ik heb met 10wk een echo gehad. Zag het hartje goed kloppen, hartje hebben ze nog niet laten horen. Dus dat zal wel lukken. Hartje klopt al met 6wk dus je zou het moeten zien. Bij onze vk luisteren ze het hartje pas vanaf 13wk. Is ook minder belangrijk vindt ik als je het al kan zien.

Succes.

Yvonne

Terug
Bovenaan