kan je 'aanvoelen' of je een tweeling krijgt?

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 9 weken zwanger van nummer twee en heb volgende week de eerste echo.
Maar ik denk eigenlijk dat het er misschien wel twee zijn.
Reden hiervoor is dat ik vanaf dag 1 dat ik ongesteld moest worden al heel goed voelde dat ik zwanger was. Mijn buik groeit al (had ik bij nummer 1 niet) en ik heb heel veel honger, misselijkheid en vermoeid.
Kortom de zwangerschapsklachten zijn allemaal vollop aanwezig terwijl ik dat bij de eerste niet had.

In mijn familie heeft de moeder van mijn vader (mijn oma) een keer een tweeling gehad met een openruggetje (die zijn dus overleden) en de broer van mijn moeder heeft een drieling. Maar ik weet niet zo goed hoe veel invloed dat heeft omdat het een broer is van mijn moeder.

Anyway....ik heb zo maar het gevoel dat het er wel eens twee zouden kunnen zijn. (volgende week weet ik het uiteraard zeker)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes mama3007

Hoi mama3007,
ik had vanaf 6,5 weken het gevoel dat het er best eens 2 zouden zijn en bij mijn echo met 9 weken klopte dat ook. dus je kan een voorgevoel hebben.
dit is mijn 1e zwangerschap en ik paste met  bijna 8 weken niet meer in mijn broeken dus het kan een teken zijn. wel weet ik dat je bij een 2e zwangerschap eerder een buikje krijgt.

voor het terug kijken naar je familie of je kans maakt op een 2ling, moet je kijken naar de  vrouwen in je familie. als het bij hun vaker voor is gekomen, maak je meer kans. het feit dat je oom een 3ling heeft gekregen, heeft dus eigenlijk alleen met zijn vrouw te maken en niets met hem.

Ik gun je het van harte en wens je veel succes bij je echo volgende week!!
Het lijkt me super om straks 2 van die leuke meiden mee naar huis te nemen. Ik zit inmiddels op 27w5d en kan niet wachten.

Groetjes,
Sara

De zwangerschap is zwaarder, zeggen ze
Dus ik weet niet of je dat kan voelen. Ik heb ook weleens zeker 10 dagen voor mijn nod gevoeld dat ik zwanger was. Kreeg toen een bloedtest omdat ik nog geen andere kon doen. Had toen veel te weinig hormoon om zwanger te zijn. Een week later was het gestegen. Ik had het dus vanaf het 1e begin gevoeld. Toch geen tweeling. Wel een heel druk kind in mijn buik( en later een huilbaby, niet een paar uur maar 20 uur per dag.)   Een onder nemend peutertje., maar nu ( en al een paar jaar) is ze de makkelijkkste van ons stel. Zo wil ik het dus best weer.  

Je maakt meer HCG hormonen aan als je zwanger bent van een tweeling en kan daardoor heel erg misselijk zijn, meer dan bij je vorige zwangerschap. Maar meestal is dat dan achteraf verklaren, want je kan bij een eenling ook veel misselijker zijn dan bij je vorige zwangerschap.
Dus nog even afwachten!!!

Toen ik zwanger was van de tweede wist ik gewoon zeker zwanger te zijn, was ik misselijk etc etc al voor ik in de buurt kwam van mijn NOD.... nooit gedacht dat het er 2 waren en dat was ook niet zo....

Erfelijkheid.... het enige wat erfelijk is zijn 2 eiige tweelingen... dan is er sprake van een dubbele eisprong  en dat is dus via de vrouwelijke lijn erfelijk (dan zou dus je eigen moeder dan wel oma 2 eiige tweelingen op de wereld gezet moeten hebben en jij natuurlijk ook die dubbele eisprong). 1 eiige tweelingen zijn altijd een toevaligheidje van de natuur en kan iedereen 'overkomen'....

Terug
Bovenaan