kan je een zwangerschapsmasker op tijd herkennen?

A

Anoniem

Guest
Hee ladies, ik ga twee weken naar de zon maar ben een beetje bang gemaakt door verhalen over het zwangerschapsmasker. Hoe herken je het?
En ik heb gehoord dat je kan zien aan die streep over je buik of je er gevoelig voor bent; ik zie nagenoeg geen streep of is die er nog niet met 19 weken?
Heb Zwitsal factor 50 zonnebrandcrème (voor kindjes) zal ik die gebruiken voor mijn gezicht?

Alvast dank en Liefs S. (19 wkn)

Hoi Toulouse,

Geen idee eerlijk gezegd of je op tijd een zwangerschapsmasker kan herkennen. Ik ben zelf 2 weken geleden naar de zon geweest, ik heb zelf gesmeert met factor 20 (jeetje meid, ik wist nog geeneens dat factor 50 bestond!!) En na een week zelfs met factor 8, want ik kreeg er de balen van dat ik zo'n wit gezicht bleef houden.

Maar, nergens last van hoor. Ik had wel een grote hoed gekocht, zodat ik met uitstapjes enzo niet continue in de zon liep. En op het strand ging ik gewoon afentoe in de schaduw. Als de zon heel heet aanvoelde deed ik het ook rustig aan. Ik denk dat als je het rustig aandoet het wel meevalt. Misschien heeft die streep op je buik er wat mee te maken (ik heb em namelijk helemaal niet) dat weet ik niet.

Ik zou zeggen, geniet maar met mate.........haha

Fijne vakantie alvast

groet
Kameraadsel

By the way,  op het moment van de vakantie was ik 25 weken zwanger.

kameraadsel

Hoi Toulouse,

Je kunt zwangerschapsmasker zelf herkennen. Als je voor het eerst veel in de zon zit, en je ziet na een tijdje (uurtje, twee uur) dat bepaalde delen van je gezicht (meestal zie je het daar het eerst) wat sneller kleuren (bruine vlekken, vaak rond je mond)  dan weet je dat je er vatbaar voor bent. Ik heb er een beetje last van maar geen streep over mijn buik (nu 32 weken zwanger) dus dat zegt niet altijd wat. Zelf smeer ik met Solar Expertise van l'Oreal. Dat is Anti-Rimpel & - Pigmentvlekken Zonnencrème. 50+ UVA +++ en bij mij helpt dat. Kan ik je aanraden. Verder is toch het advies: niet teveel, te vaak in de volle zon zitten. Zonnehoed of petje helpt ook.

Noralieke

Terug
Bovenaan