Kan je vragen om in te leiden?

<p>Hey mommys en mommys to be. </p><p>Ik ben vandaag 39 weken zwanger van nummer 2 en loop al week met weeën die niet doorzetten. Ik heb inmiddels ook al een week geen oog dicht gedaan en ben dus echt gesloopt. Nu heb ik voor 2 dagen slaappillen gehad en ook die werken voor geen meter want alsnog doe ik geen oog dicht. Nu willen ze me dus sedatie geven in het ziekenhuis zodat ik kan uitrusten. </p><p>Gisteren heb ik weer controle gehad bij de verloskundige en toen konden ze van buitenaf de baby niet voelen omdat mijn buik te hard is. Dus toen ook maar een echo gekregen om te kijken voor het vruchtwater. Gelukkig was dat allemaal goed en is de reden van mijn continue te harde buik dus dat mijn baby gewoon veel te groot is voor de buik waar zij in zit.  </p><p>Ik ben zelf nu lichtelijk geïrriteerd omdat ik een verwerkte baarmoeder mond heb, 1cm ontsluiting en heel veel pijn en slapeloze nachten en ze niet willen strippen/inleiden. </p><p>Heb zelf echt een rot zwangerschap achter de rug met heel veel stress en ben er dus ook echt klaar mee. </p><p>Iemand ervaring met vragen om in te leiden? </p>

Jou verhaal had het mijne kunnen zijn!.. Na een zwangerschap vol klachten en onzekerheden rond mijn gezondheid maar vooral die van de baby, was ik er ZO klaar mee. Ik heb met 32 weken al huilend gezeten bij de gyn. Die kon toen uiteraard niets doen behalve een nachtje bijtanken in het ziekenhuis.. Met 38 weken een valse start met weeen die niet echt ophielden. Met 39 weken gevraagd in te leiden of op zn minst dan te strippen, maar het antwoord was: we laten de natuur zijn werk doen, tenzij het medisch onverantwoord is... En niet om je te ontmoedigen, maar.. ik ging overtijd. Uiteindelijk met 40+4 bevallen. Nu 5 weken later en het is gelukkig allemaal al heel ver weg gezakt!.. 
Heel veel sterkte, je kunt het! En als ik jou was zou ik het zeker vragen. Niet geschoten is immers altijd mis. 

Je moet denk ik een beetje geluk hebben met je veroskundige. 
Ik liep vanaf 36 weken al helemaal opgebrand rond. Met 38 weken een controle gehad en ook weer aangegeven dat ik niks meer kon. Ik hield ruim 15 kilo aan vocht vast en was daardoor absoluut niet meer mobiel. Om nog maar te zwijgen over de continue pijn... 
De verloskundige zei tegen me dat we bij de volgende afspraak wel eens konden kijken of de tijd rijp was. Maar zo ver kwam het niet. Ik ben met 38 weken en 5 dagen opgenomen met een zwangerschapsvergiftiging en dus ingeleid. Ik ben zo opgeknapt na de bevalling!

Maak je gevoelens bespreekbaar bij de verloskundige. Blijf er vooral niet alleen mee rondlopen. Jij kent je lijf het best. Vragen staat vrij! 
Veel succes. Nog even en dan heb je eindelijk je kindje in je armen?

Hou het nog even vol! Ik heb geen ervaring met ingeleidt worden maar heb al 3 bevallingen achter de rug waarvan 2 natuurlijke en 1 spoedkeizersnee. 
Geloof me, het is echt het beste voor jou en je kind dat het allemaal op natuurlijke wijze gaat. Geef je lichaam de kans! Ik was met 39+1 bevallen maar heb ook een hele zware zwangerschap gehad met veel pijn, vermoeidheid, misselijkheid en vooral maagpijn/maagzuur. Ik hield ook zo’n 15 kg aan vocht was en zag er ook nog es heel ziek uit daardoor. 
Toch ben ik geduldig gebleven tot het vanzelf kwam. Ik dacht vaak ‘ik kan niet meer’ en opeens begon het en ging het heel snel. 
Succes met de laatste loodjes! 

Vragen mag altijd maar ze doen het niet zo snel. Ik ben er ook klaar mee nu 40+1 maar verwacht niet dat ze morgen me een datum gaan geven. Vorige keer ook tot 41 weken door gegaan. Toen was er een datum besproken maar niet gehaald.  Ben al sinds december thuis en kan nu bijna niks meer. Weet dat als ik bevallen ben ik me weer een stuk beter ga voelen dat was vorige keer ook ? even doorzetten dus.

Mijne wilde nog niet strippen. Ben morgen 38 weken. Kan ondertussen bijna niet meer lopen van de pijn. Alsof mn lijf te zwaar is. (Ik woog 54/55 en zit nu op 75/76 kilo) alles doet pijn, opstaan, lopen, draaien in bed. Word er helemaal gek van. 
ik kreeg gister wel de opdracht van mijn verloskundige vrouwenmantelthee te gaan drinken. Dit mag normaal niet gedronken worden door zwangere vrouwen maar op het eind kan het helpen met de bevalling te bespoedigen. Ik zou wel even met je verloskundige erover praten of ernaar vragen. 
Ga het nu voor t eerst proberen en ben eigenlijk al geen thee drinker, dus het zal wel extra vies zijn

Mn baarmoedermond was trouwens ook nog niet zacht genoeg. Wel al deel van Mn slijmprop kwijt. Weet eigenlijk niet of je dan überhaupt kan strippen. Maar heb nu in ieder geval die thee die het volgens mij moet versnellen.

Mijn baarmoedermond is verweekt en heb een cm ontsluiting. Daar kan je natuurlijk nog weken mee rondlopen maar goed. 
Ik heb al 2,5 jaar zulke erge bekkeninstabiliteit dat ik afgekeurd ben. Ik heb nog een peuter in huis lopen en mijn moeder heeft al weken de zorg hiervoor opzich moeten nemen. Mijn man woont in het buitenland en na een hele lange procedure voor een toeristenvisum met rechtzaken etc. Kan hij er niet bij wezen omdat zijn visum niet afgegeven wordt. 
Ik heb mijn hele zwangerschap met stress gezeten waar je u tegen zegt. B12, foliumzuur en ijzer te kort en een bloeddruk van 65/42 en dan ook nog eens gepaard met chronische hyperventilatie. Ik kan me eigen wel een kasplantje noemen zo beetje want naar de wc lopen is al te veel.
Ik klaag dus ook echt niet alleen omdat het te zwaar is. De eerste kwam ook te laat en ondanks bekkeninstabiliteit liep ik gewoon door. Maar merk gewoon dat ik er nu zelf aan onder door ga en dat er door de verloskundiges te soft over wordt gedaan. Bij 36 weken hebben ze mijn kindje opgemeten en toen zat het kwa grote met alles op de 40 weken. Ben nu dus 3 weken verder en de baby is zo groot dat er wel door 6 VK wordt gezegd dat ze geboren moet worden.  
Daarom dat ik het ook gewoon ga vragen om in te leiden. 

Terug
Bovenaan