kan je zoiets combineren?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Jemig ik heb al een tijd niks meer geplaats op deze forum, heb natuurlijk wel veel verhalen gelezen

Toch zit ik nu met een voor mij giga probleem..
Ik  weet al een tijdje dat ik endometriose heb..

Afgelopen zomer heb ik mijn MBO SPW4 afgerond.. toch zou ik dolll graag een hbo opleiding willen gaan volgen, maar ik zou ook dolllgraag een kleine willen...?
Ik weet het gewoon even niet meer...kan je zoiets combineren?
is het verstandig enz enz??
Ik ben al maanden aan het piekeren, word er gestoord van..
Hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Liefs Inanna

Hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb mijn SPW een paar jaar geleden afgerond. En ben toen gaan werken. Ik wil al een tijdje graag hbo gaan doen, maar het is er tot op heden nog niet van gekomen. Ik zit nu ook te twijfelen of ik nu wel moet beginnen, of dat ik moet wachten tot mijn gezin compleet is.
Ik zit ook met de vraag is het te combineren wbt tijd (maar ook financieel). Moeilijke keuze hé?
Succes.

Liefs wanda

Hi,

Wat is endomi... voor iets???

enne, je moet datgene doen waar je je goed bij voelt en wat verantwoord is...
Hoe denkt je partner hierover, hoe staat hij of zij in dit verhaal??

groetjes, Do

Haay,

Tsjah ik zat met hetzelfde probleem, ben klaar met de opleiding secretarieel medewerkster en wou doorgaan voor secretaresse, maar omdat ik ook graag een kleine wil heb ikzelf besloten om eerst voor een kleine te gaan en bijvoorbeeld een avondopleiding te volgen. Zo heb je en tijd voor jezelf overdag zodat je kunt werken, want ja je moet toch ook een inkomen hebben, en savonds kan je leren en hoef je ook niet teveel met je kindje te zeulen als je man/vriend overdag tijd heeft.

Liefs, Maaike

Hoi Wanda!

Ja heel erg moeilijk..Ik zit me er echt suf over te piekeren.. weet het gewoon niet meer.. Wil wel graag hbo doen maar wil ook graag kinderen.
Hbo is een dure opleiding je zit op zo   maar 2000,- per jaar. maar dat is het probleem zo zeer niet eens.. ik krijg studiefinanciering

Ik weet idd dat je moet kiezen wat je hart je zegt, maar soms weet die het gewoon niet meer..
Want endom betekend voor mij dat ik moet kiezen om binnen nu en 12 maanden zwanger te moet raken.. anders zouden er 1 of 2 eierstoken verwijdert moeten worden..
dat is een te groot risico..
Ik zou graag een opleiding creatieve therapie willen doen aan het CHN in leeuwarden.. deze opleiding kan dus alleen voltijd..

Het is één grote zucht voor mij want ik ergens wil ik niet dat mijn hele toekomst van het kind afhangt.. misschien lukt het wel allemaal niet enz..
maar wat als ik nu in september wel een hbo opleiding begin en ik raak wel zwanger...?

Wat mijn vriend zegt..
Die vind het ookmoeilijk maar dat kiest hij toch voor een kind zegt hij.. ondanks de niet zo leuke baan en niet al teveel te verdienen daarzo..

Liefs xxx

Als ik dit zo hoor,..

Je wilt graag een baby en je hebt natuurlijk de ziekte dat er anders binnen een jaar een eierstok verwijdert word, dus je hebt dan de kans dat je ontvruchtbaar word of begrijp ik het nou verkeerd??

Dan zou ik dus eerst voor een babytje kiezen want school kan je op je 40ste ook nog doen bij wijze van spreken, een baby ligt voor jou dan anders..

Maar goed, doe wat je hart zegt!!!

Liefs, Maaike

Als je ivm endometriose(?) moet kiezen om binnen nu en 12 maanden zwanger te raken of anders misschien helemaal niet. Kun je er ook voor kiezen om een jaar een studiepauze in te lassen en volgend jaar september te starten met de opleiding. Geeft je misschien iets meer rust.

Ik wil eigenlijk de pabo gaan doen. Maar als ik dat ga doen moet ik een dag in de week stage gaan lopen en daarnaast nog gewoon werken. Dit is haast niet te combineren als er een kleine komt. Ik zit er nu aan te denken om dan maar eerst SPH te gaan doen, dan kan ik nl blijven werken waar ik nu werk. En na die  tijd kan ik de pabo in twee jaar doen Dan ben ik in totaal maar een jaar langer bezig door vrijstellingen en zo.

Het is moeilijk om de keuze te maken. Nogmaals veel succes ermee. (En creatieve therapie lijkt me een super leuke opleiding, heb ik nl. ook over zitten twijfelen na mijn spw.)

liefs wanda

Hey Hey!

Ja ik weet het, ik heb er ook over nagedacht om even een pauze in te lassen, maar dat is zooo moeilijk.. want ik wil het zo graag.. maar ik wil het allebei..:-D
Ik heb het allebei door mijn bloed stromen..
Het mooiste zou zijn dat ik het kon combineren..
Ook ben ik al een jaar lang aan het solliciteren.. aan de bak kom ik niet echt.. heb 4 jaar in de psychiatrie gewerkt, kon hier niet blijven omdat ik te duur werd..

SPH weet waar je aan begint ook als je graag een kind wil.. ik ken een paar mensen die deze opleiding hebben gevolgt en nog volgen is errug pittig!

Ook deeltijd!
Dat wordt vaak onderschat..
Een vriendin van mij is gestopt hiermee.. kon goed leren wou helemaal niet zwanger raken enz.. werd dit toch en zei eerst ik ga ervoor!!! het gaat me lukkenik kan dit makkelijk aan!... dit bleek dus niet zo te zijn..
nadat ze haar kleine ook had gebaard.. wou ze nooit meer aan een opleiding beginnen, ze had wat anders gevonden wat haar streelde...

Keuze maken in je leven.. pieuww wat een gedoe..

Terug
Bovenaan