kan je zoiets combineren?

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

misschien kan ik het beter aan deze kant vragen...

Ik zit echt met een giga probleem..
Ik  weet al een tijdje dat ik endometriose heb..
we proberen het al een tijdje maar het wil nog niet echt..

Afgelopen zomer heb ik mijn MBO SPW4 afgerond.. toch zou ik dolll graag een hbo opleiding willen gaan volgen, maar ik zou ook dolllgraag een kleine willen...?
Ik weet het gewoon even niet meer...kan je zoiets combineren?
is het verstandig enz enz??
Ik ben al maanden aan het piekeren, word er gestoord van..
Hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Liefs Inanna

Alles kan maar het is natuurlijk wel loodzwaar. Endometriose maakt zwanger worden moeilijker maar niet onmogelijk. Hoe oud ben je nu?
Het ligt er maar net aan wat je belangrijker vind. Persoonlijke keuze dus. Tja daar heb je nog niks aan he...

gr.Ing

Hoi Inge,

Super tof dat je reageert.. voel me zo verdrietig hieronder..
Ik ben 22 jaar jong, ben nogal een meissie wat zoveel wil en van zoveel dingen houd,.
Maar dat kan ook je valkuil zijn... :-(
Ik wil zo graag en kindje, heerlijk lijkt me dat.. maar ikwil ook zo graag een opleiding volgen.. Ik weet hetgewoon niet meer.. vin het moeilijk, weet idd dat het een persoonlijke keuze is.. jammer dat we soms niet even een stukje weg konden geven en het samen met iemand konden ''oplossen''
Ook ben ik al maanden bij een loopbaanadvieseur. hij zegt dat het wel mogelijk is dit te combineren..
ik vin het moeilijk...

Liefs xxx

Hoi  Inanna,

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt een keuze te maken. Ik ben zelf 31 en kreeg mijn 1e dochtertje toen ik 29 was, Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje. Wat ik je wil meegeven is het volgende; probeer je te realiseren dat je een kind er niet even bij doet. Zeker een eerste kindje kan een behoorlijke impact op je 'vrij' leven hebben. Het blijft jouw persoonlijke keuze en niemand kan voor jou het beste advies geven. Jij kunt  voor jezelf en je partner het beste bekijken of een kind nu al in jullie leven past. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat je nu  niet voor een kind moet kiezen op dit moment maar denk er wel  goed overna.  Ik gun iedereen een gezond kind. Kijk alleen goed of de tijd er nu al rijp voor is.

Succes met welke keuze je ook maakt.

Groeten Anouk

Hehe,

Ik zou het persoonlijk gewoon doen, als je hiervoor de kans krijgt en het aan kan!
Alles valt te combineren, en als je het niet doet krijg je er straks spijt van...ik had zelf heel graag een Verpleegkundige opleiding willen volgen en dan op de eerste hulp willen werken, helaas werd ik toen nergens aangenomen ivm de bezuinigingen , en de rest was voor mij te ver reizen!
En nu heb ik daar best wel spijt van, eigenlijk...ik ben nu zwanger van mijn eerste, maar als ze mij nu een kans bieden om een opleiding te doen, of het komt op mijn pad, dan ga ik het zeker proberen!

Sterkte met je keuze

Hoi Inanna,

Ik denk ook dat je aan die opleiding moet beginnen, die dingen komen vaak vanzelf weer op hun pootjes terecht.. als je tussendoor zwanger wordt dan stap je er misschien een jaartje uit of doe je er wat langer over! Ik heb ook endometriose en ik wil je natuurlijk niet bang maken, maar het kan best wel lang duren voor je zwanger wordt (hoeft niet natuurlijk!). Bij mij heeft het uiteindelijk bijna 5 jaar geduurd, en ik heb 6 IUI behandelingen nodig gehad.. en nu 20 weken zwanger! Wat ik dus wil zeggen is dat je nooit kan voorspellen hoe dingen lopen. Als ik 5 jaar geleden allerlei dingen niet had gedaan omdat ik zwanger wilde worden had ik een hoop gemist. Gewoon ervoor gaan dus, voor alles is een oplossing!

Succes met je beslissingen!

groeten, Saartje

Terug
Bovenaan