Kan maar niet genieten…

Hi lieve allemaal,

Ik moet even mijn hart luchten en misschien sta ik hier niet alleen in.
Ik ben momenteel 10 weken zwanger van ons eerste kindje. Vanaf dat ik erachter kwam dat ik zwanger was duurde het een poosje voordat het besef er was. Er ging van alles door mn hoofd wat er allemaal moest gebeuren, aangeschaft moest worden en wat er allemaal zou veranderen. Nu dat een beetje is geland merk ik dat ik sinds de afgelopen week gewoon niet meer kan genieten als een paar weken terug. Ik voel me somber en het boeit me allemaal niets. Even een voorbeeld: aantal weken terug als ik dan in de app las dat het hartje die week zou gaan kloppen, vond ik dat helemaal bijzonder en geweldig dat dat gewoon ik mij groeide. En nu als ik dan lees dat de organen af zijn en er zelfs al knieën en enkels vormen denk ik, ja oke zal wel. En voor mijn gevoel voelt dat fout. Ik zou toch juist moeten genieten nu? Ook ben ik totaal niet bezig met spullen kopen en naar leuke schattige kleertjes kijken. En dan word er om me heen verbaasd gezegd: oh heb je nog helemaal niks gekocht? En dan ga ik nadenken is dat zo raar dan?
Ik weet het even allemaal niet meer, vandaar dit verhaal. En misschien zijn er meer mama’s of mama’s in spe die dit herkennen.

Liefs
 
Hey, maak je geen zorgen. Je hoeft echt niet de hele zwangerschap op een roze wolk te zitten. Je hormonen zijn ook flink aan het huishouden dus je emoties zijn de ene week vriendelijker dan de volgende. Bij mij duurde het ook even voordat ik kon genieten, ben nu 24 weken zwanger van de tweede en merkte ook pas dat ik begon te genieten toen ik echt een buikje kreeg...en nog meer toen ik deze kleine begon te voelen bewegen. Wellicht komt het later bij jou, dat kan en mag. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
En als je toch wilt proberen wat meer contact te hebben/ te genieten van je baby...hoe stom het misschien ook klinkt... praat tegen je baby. Gewoon je gedachten vertellen. Of koop een 9 maanden dagboek. Kan je lekker alles opschrijven.

Maar nogmaals, dit is normaal. Geen zorgen.
 
Ik ben nu zwanger van de 3e maar ik heb bij geen enkele zwangerschap gedacht jippie hoor. Ze waren alle 3 gepland. Er zijn ook gewoon vrouwen die niet dat hele roze wolk gevoel hebben. Ik heb het in de kraamweek ook nooit gehad


Ben onwijs dankbaar dat kindjes krijgen me zo makkelijk afgaat en het zwz ook lukt. Geniet intens van me kindjes en zou absoluut niet zonder willen maar ik ben ook helemaal niet hieperdehiep zwanger of zo. Dat gevoel mag er ook gewoon zijn hoor

Misschien zodra je het gaat voelen bewegen of er straks achter komt of je zoon of dochter verwacht dat je het dan wel helemaal leuk gaat vinden. Maar ik heb dat toen ook nooit gehad
 
Ik had precies hetzelfde. In mijn 8e maand heeft mijn schoonmoeder mij mee moeten sleuren naar de baby winkel voor spullen. Mijn schoonouders hadden de baby kamer al kado gegeven. Mijn schoonzus heeft de babykamer ingericht toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had het gevoel gewoon niet denk ik. Ze hadden al door dat ik werkelijk geen idee had wat me te wachten stond. Had ik trouwens ook niet. Ik dacht heel makkelijk, flans ik wel even in elkaar. Maar ik ben iedereen super dankbaar. Na de geboorte kon ik namelijk helemaal niks meer.
 
Terug
Bovenaan