Kan niet genieten van de zwangerschap

Door alle stress en zorgen die er momenteel op me af komen, kan ik niet echt genieten van mijn zwangerschap. Ben depresief, zie alles somber in, ben doodmoe en lig de zodra de kids naar school zijn te slapen. Als de kids naar bed gaan ga ik ook naar bed en slaap tot te volgende ochtend als ze er weer uitmoeten. Vind het zelf heel erg, dat ik het kindje mischien het gevoel geeft dat ze niet welkom is. Dat is ze zeker wel, maar geniet er een stuk minder van dan wat ik bij de andere deed. Vind het heerlijk om mijn hand op mijn buik te leggen als ik haar voel schoppen, maar tegen haar praten en voor haar zingen wat ik met de andere wel deed vergeet ik vaak. Daar voel ik me dan weer schuldig over. Weet gewoon met alles ff geen raad.
 
Oh meid,

Ik vind dat helemaal niet vreemd, na al je verhalen over alle ellende en problemen... Die drukken zwaarder op je, dan geluk... Problemen stapelen zich vaak alleen maar op! en dan is het moeilijk te genieten van iets bijzonders...
Probeer het iig wel! Ga anders ff langs je huisarts of de vk en praat erover... Dat kan ook zo enorm opluchten. misschien dat je wat voor de depressie kan krijgen......
Is het met de schuldhulp nu wel allemaal goed geregeld dan??? Hoop het voor je, want dan valt er al een hele last weg.........

doe rustig aan, en probeer te genieten van alle kleine gelukmomentjes om je heen... je kinderen, je kleine meid die je voelt schoppen....
Ik zing ook niet voor mijn beeb in de buik hoor... vind dat beetje raar idee... Je moet je daar niet schuldig over voelen.

Liefs
 
Een aantal weken geleden had ik het zelfde probleem. Alleen kon ik hier door absoluut niet slapen en liep nachten gestrest te ijsberen. Echt idiaal aangezien voldoende rust juist erg belangerijk voor me is ivm epilepsie. Had snachts echt paniekaanvallen en was doodsbang dat ik zo nog door moest gaan tot de bevalling. Uiteindelijk ben ik brullend naar de huisarts gerend en heb een vrouw gebeld waar ik vroeger gesprekken mee had.
Ivm de zwangerschap mocht ik niks rustgevend hebben behalve valariaan waar ik niks aan heb.
Maar vreemd genoeg voel ik me nu plotseling weer prima. Kennelijk heeft het "mijn hart luchten" en het gevoel dat mensen me helpen als het echt niet meer lukt me weer wat rust gegeven. Dus wat ik kan adviseren..trek aan de bel en deel je zorgen!
En voel je vooral niet schuldig naar je baby. Je doet het niet voor je lol en schuldgevoelens zorgt alleen meer voor stres en kost energie. Heel veel sterkte!!
 
Dankje voor jullie reacties.

Als het echt te erg word drink ik een kop groene thee. Kan gelukkig goed met mijn man praten hierover. Gisteren kwam hij heel lief met een bos witte rozen aan, mijn lievelingsbloemen. De 18e weer naar de verloskundige, zei weet wel een beetje over mijn zorgen. Mijn hart hier luchten helpt ook, merk ik.
Straks weer gesprek met school omdat er gisteren nog geen oplossing werd gevonden.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Sterkte straks op school, probeer daar wat rustig te blijven in het gesprek. Dit lijkt me erg belangerijk voor de kinderen.

Enne..ik wil me nergens mee bemoeien en natuurlijk moeten jullie zelf weten hoe jullie het geld besteden. Maar krijgen jullie straks wel ook hulp met het budgeteren? Het gebaar van je man is natuurlijk ontzettend lief en ik begrijp dat je lieve dingen nu zo nodig hebt. Maar misschien is het slimmer om nu de lieve dingen te zoeken in zaken die geen geld kosten?
 
ach meid!wat erg rot voor je allemaal!ik weet niet zo wat te zeggen maar praat er in ieder geval veel over en zoek idd het geluk in de kleine dingentjes!
ik wens je veel sterkte toe en hopelijk voel je je gauw weer wat beterder!

liefs
 
hoi allemaal,

heb wel een positief gevoel over het gesprek op school. Er zijn afspraken gemaakt en 1x in de maand gaan we rond de tafel zitten om te kijken hoe het gaat. Met de kinderen komt er ook een gesprek over hoe ze moeten handelen als ze gepest worden en met de juffen en meesters word er een gesprek gehouden.
Met de schuldhulp zijn ze ook aan de slag gegaan, is wel een foutje gemaakt dat het geld al naar de kredietbank was overgemaakt maar de kredietbank nog geen geld naar ons had overgemaakt. Maar dat is n ook opgelost.
Hoop dat het allemaal weer een beetje in een rustiger vaarwater komt.
 
Terug
Bovenaan