kan niet slapen...

bah,lig al een uur te draaien in bed en kan niet slapen.
lig niet lekker..geen één kant ligt nog fijn...
af en toe zou ik willen dat ik nu al moet bevallen al is het natuurlijk beter vanaf week 37. maar ik merk dat mijn lichaam er steeds meer moeite mee krijgt..

kunnen jullie nog allemaal goed slapen?

Pfff nee ik slaap al weken slecht.
Maar ben bang dat dat na de bevalling ook nog niet beter wordt.Dus we moeten er maar alvast aan wennen.
Ik ben nu 36wk.Kan niet wachten tot de kleine er is.

Nee, ik slaap ook slecht...
Ik lig niet lekker en het duurt heel lang voor ik in slaap val. Heb ook vaak last van een spier/zenuw/ader die klem zit rechts onder en dat geeft een soort tik die maar door gaat en waar ik helemaal gek van wordt...
Vannacht kon ik niet slapen omdat ik overal jeuk had (geen idee waarom) en werd midden in de nacht misselijk en met diarree wakker (ook heel vreemd, heb ik nooit). Kortom, zal blij zijn als ik na volgende week verlof heb, hoop dat ik dan een beetje bij kan komen. Dan is het alweer 36 weken..

sorry laat jullie denk ik allemaal heel erg schrikken... zelf nu al 5 weken terug had ik ook een nacht heel veel jeuk!!!!!!! overal en kon er niet van slapen... volgenden dag ging het gewoon verder wel iets minder... vk gebelde... en kon maten bloedprikken in de ziekenhuis...
het is namelijk zo dat de jeuk kan komen door verhoogde galzurenzouten (soms ook leverenzymen).. als dat zo is dan is het heel goed te behandelen.. en is er dan ook maten veel minder gevaar voor de kleine...

vaak word het te laat ontdekt of word het zelf pas bij een tweede bevalling ontdekt... dat je het waarschijnelijk bij een eerder ook had... kan je de meestal wel als concluzie treken....

het grote probleem is dat de resultaten voor de galzurenzouten pas een week later bekenden zijn... en de leverenzymen niet altijd mee om hoog gaat...

heb je dus echt overal jeuk en word je er gek van... ik dacht dat ik echt me huid er af aan het krabben was.... bel en zorg dat je bloed afnemen voor je galzurenzouten en je leverenziemen...

het kan ook zijn dat je gewoon zwangerschapjeuk heb... maar dan zou je er in prencipe niet van waker moeten liggen!!! of je moet iets van jeuk beestje tussen je lakens hebben....

nu even weer op de onderwerp...

hier slaap ik op zicht wat ik slaap heel goed... maar als ik waker ben ben ik waker!!! en kan ook niet altijd mijn houding vinden...

sins mijn verlof (wat 2 weken eerder was wegen jeuk) heb ik overdag genoeg tijd om even bij te slapen
wat zeker helpt

Ik slaap gelukkig weer heel goed. We hebben drukke tijden achter de rug met heel veel leuke dingen maar merkte dat ik daardoor in m'n hoofd heel druk was. Daardoor ging ik heel veel dromen met als resultaat: vaak wakker en 's ochtends nog moe van alles wat ik mee gemaakt had 's nachts.
Nu gaat alles weer z'n normale gangetje en slaap meteen beter! Gewoon de hele nacht door gelukkig! Ik kan er alleen nog steeds niet aan wennen dat mijn dochter ( vorige week 1 geworden) gewoon altijd om zeven uur wakker is. En soms nog eerder. Gelukkig is ze dan heel vrolijk en hoeft ze niet meteen te eten maar toch blijf ik daar moeite mee houden. Erg hè? Maar goed, ik ben dus wel heel blij dat ik weer goed slaap! We zullen de energie hard nodig hebben straks! Het is niet niks om een kindje op de wereld te zetten!

Ik slaap de laatste dagen ook wel weer goed. Het is bij mij heel wisselend. Normaal was ik altijd al niet zo'n goede slaper, maar had ook niet heel veel slaap nodig. Gewoon optijd op bed en dan optijd er weer uit was mij ritme een beetje.
Nu kan ik soms echt niet in slaap komen en lig ik tot half 12 wakker terwijl ik een andere dag om half 10 al weg ben. Soms wordt ik wel 5 keer per nacht wakker voor niks (hoef ook niet naar de wc ofzo 's nachts) en soms slaap ik de hele nacht door.
Ben alleen wel bijna altijd om half 6 ongeveer wakker... kan dan nog wel even blijven liggen, maar meestal zo tegen half 7 / 7 uur ga ik er maar uit.

Terug
Bovenaan