kan niet tegen Nutrix ?!

Mijn zoontje Jesper is nu 18 weken. Sinds 2 weken krijgt hij een half potje fruithap '1e hapje' en 4 flessen van 220 cc per dag. Een maand geleden ongeveer hebben we al een keer geprobeerd om Nutrix door zn laatste fles te doen. Helaas was ik toen zo dom om er gelijk 2 volle eetlepels doorhene te doen, wat dus uitliep op een hele avond krijsen, waarschijnlijk vanwege de krampjes.zielig joh ! En ene schuldgevoel dta ik had...Mara goed, uiteindelijk kregen we hem rustig door een warm bad en een klein gewoon flesje er achter aan.

Toen besloten we om het maar een anatal weken niet meer te doen. afgelopen maandag wilden we weer voorzichtig beginnen met een half schepje Nutrix door de laatste fles. Hij had het in 10 minuten op (met speen l-ll-lll van Avent) en ging hele lekker slapen. Na  een uur werd hij echter krijsend wakker en na ruim een uur werd hij wat rustiger, toen een heel klein flesje gewone voeding en toen ging ie weer lief slapen.

Zijn er meer ervaringen van kinderen de dus blijkbaar niet tegen Nutrix kunnen ? Op zich weet ik niet of hij het nodig heeft want hij slaapt meestal 's nachts van 20.00 tot 7.00 (maar ja.....8.00 zou ook wel lekker zijn....erg he.....). Maar ik dacht dat ie er misschien wel aan toe zou zijn en vast een beetje aan wat vastere voeding kon wennen.Mara we hebben nu besloten om het voorlopig gewoon helemaal niet meer te geven hoor..........ik wil niet elke keer zo'n drama, is harstikke zielig.

Ik hoor het wel van jullie!

Groetjes mama Agnita (mv Jesper 25-01-05)
 
Mijn oudste dochter spugde erg veel. Dit werd met de nutrix wel minder maar at toen der flessen niet meer leeg. Zijn het toen zonder gaan doen en dit ging ook heel goed. Volgens mij hoef je het ze ook niet te geven. maar kun je het doen voor evt doorslapen.

Mijn jongst krijgt het wel ( sliep voorheen ook door) voor haar doen we het omdat ze vanaf 3 maanden op 4 voedingen zit.

Succes
 
Theo kan er ook absoluut niet tegen hij kan er een dag niet van poepen en heeft ook erg last van krampjes, hij is nu bijna 5 maanden maar hij heeft het ook niet nodig hoor, hij krijgt tussen 20.30 4n 21.00 zijn laatste fles en gaat rond 21.30 slapen en word dan pas rond 7.30 wakker en wil dan de fles pas om 8 uur maar laatst had ie om 20.15 al de fles gehad en ging om 21.00 naar bed en werd om het zelfde tijdstip weer wakker gelukkig maar dan zijn wij ook lekker uitgerust.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan