kan niet wachten!!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal, mijn vriend en ik hebben besloten om aan een kindje te beginnen.we hebben besloten om vast eerst een paar maanden te ontpillen.maar eerlijk gezegd kan ik niet wachten en wil ik nu al voor het eggie gaan, mijn vriend wil dit echter nog niet en ik weet niet ik ermee om moet gaan en ik wil hem ook niet gaan verplichten, heeft iemamd hier ervaring mee?

allereerst welkom!
ja ervaring heb ik wel, mijn man wou t eerst ook niet. heb hem niet gedwongen omdat dat mi aferechts werkt.
Maar mijn advies, praat er met elkaar over en laat hem merken hoe graag jij het wil en waarom.
wie weet help het, bij ons wel. en nu kan hij niet wachtten;)
succes!

Hoihoi,

Mijn vriend en ik hebben op advies vanuit onze omgeving eerst bewust de eerste maand met condoom gevreeen en vanaf de 2e maand pas voor de echt. Er wordt gezegd dat het beter is voor je lichaam eerst een keer zelf ongesteld te worden, voordat je zwanger wordt.
Dit was ook voor mij moeilijk, maar ben nu wel blij dat ik het toch gedaan heb. Nu wist ik ook dat alles goed zat.
Maar vooral belangrijk is, dat jullie het samen eens zijn hierover.

Groetjes Iris

Hoi Amanda,
Welkom op dit forum!
Ik weet dat het erg moeilijk is om te wachten, maar het is toch beter om te beginnen op een moment dat jullie allebei willen. Als ik zelf had geweten hoe wennen het is om geen pil meer te slikken, had ik zelf gekozen om eerst een 2 of 3 maanden met condoom   te vrijen. Dit alleen omdat je je dan puur alleen je bezig hoeft te houden met het ontpillen en het leren kennen van je nieuwe cyclus. Dan kan je daarna ook beter de symptomen herkennen van wanneer je klusdagen er aan zitten te komen of je rd's. Het zal tijdens het ontpillen een boel onrust voorkomen. Ook kan je alvast beginnen met het slikken van foliumzuur. Maar goed. Dit is mijn ervaring. Ik wil ook zeggen dat je niet te veel moet willen haasten, het kan nog wel een tijdje duren voordat je zwanger bent dus dan maken die 2 of 3 maanden ook niet zo heel veel meer uit.  
Ik snap dat dit allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan. Succes ermee!!

Groetjes,
Sara

Hier iemand met ervaring.
Mijn vriend was ook pas later toe aan kinderen dan ik.
In oktober 2006 ben ik gestopt met de pil.
Eerst ontpillen, om dan in februari dit jaar voor het eggie te gaan.
Toen het moment daar was gaf mijn vriend aan er toch nog niet klaar voor te zijn.
We hebben er lang over gepraat, en toen besloten nog even te wachten.
Het was voor mij wel moeilijk om het nog even uit te stellen, maar als je het niet beide wil werkt het niet.

Zet je vriend niet teveel onder druk.
Ga eerst een paar maandjes ontpillen.
Voor je het weet is je vriend er ook klaar voor.
Wat bij ons geholpen heeft is een moment kiezen waarop we er wel voor zouden gaan.
Je hebt dan iets om naar uit te kijken.

Succes.

Liefs Mickey

bedankt allemaal voor jullie reacties,ik denk dat het inderdaad beter is om nog even te wachten tot mijn vriend er helemaal klaar voor is.het is natuurlijk spannend voor ons allebei, ik heb besloten om er maar even over op te houden tot hij er zelf over begint.
groetjes amanda

bedankt allemaal voor jullie reacties,ik denk dat het inderdaad beter is om nog even te wachten tot mijn vriend er helemaal klaar voor is.het is natuurlijk spannend voor ons allebei, ik heb besloten om er maar even over op te houden tot hij er zelf over begint.
groetjes amanda

Terug
Bovenaan