Kan nog niet blij zijn, maar heb wel hoop!

Hallo Allemaal.

Op 2 april 2007 heb ik mijn vierde miskraam gehad.  Ik was 11 weken zwanger. De curettage verliep dit keer moeilijk en ik moest daarom een bloedtransfusie hebben. Ik heb na 3 miskramen een gezond kindje gekregen. Mijn wonder Sarah van 1 1/2 jaar. Na Sarah heb ik dus in april weer een miskraam gehad.
Mijn gedachten toen waren dat ik tevreden moest zijn met wat ik wel heb. En dat het voor mij genoeg was geweest.
Maar mijn man wilde het nog een laatste kans geven (mits ik ook wou natuurlijk)

tijdens de zwangerschap van Sarah heb ik bloedverdunners gebruikt en bij de overige zwangerschappen niet. Dus ik wilde het wel nog een laatste keer proberen maar dan wel weer met bloedverdunners. Het ziekenhuis stond hier gelukkig achter.

Sinds gisteren weet ik dat ik weer zwanger ben. Dus vanaf volgende week mag ik weer bloedverdunners spuiten. Maar ik vind het dit keer zo vreselijk moeilijk om blij dat zijn. Ik merk dat ik net doe alsof er niks aan de hand is om de angst maar niet te voelen. Bij alle 5 de zwangerschappen die ik gehad heb,  was ik blij als ik hoorde dat ik zwanger was. Maar nu durf ik het gewoon niet. En ik heb ook steeds zin om te huilen

Ik schrijf mijn verhaal hier op omdat ik niet weer aan iedereen wil vertellen dat ik zwanger ben. Dus het is voorlopig een geheimpje van mij en mijn man. En ik hoop echt dat het dit keer goed komt! En dat ik over 2 maanden toch voorzichtig blij mag zijn!!!

Liefs Saartje06

He Saartje,

Gefeliciteerd! Ik weet hoe je je voelt meid. Ik heb  vanochtend dus positief getest na 2 eerdere mk. Ook hier dubbele gevoelens: blijdschap dat ik weer zwanger ben, maar toch ook twijfel: zal het deze keer wel goed gaan?
Hoop dat we allebei over een aantal weken kunnen gaan genieten van onze zwangerschap. Succes ermee!

groetjes,
Dion

Hallo Saartje!

Wat vreselijk dat ook jij zoveel ellende mee moet maken!! Ik weet hoe je je voelt, ik heb drie misramen achter de rug, en na de eerste keer, was ik gelijk weer zwanger maar durfde er echt neit van te genieten!! Dat is echt een litteken van de misrkamen wat je over houdt! Ook ik had de laatste twee keer de drang om lekker in mijn bed te blijven en te huilen, maar ook om ieder moment dat ik zwanger ben bewust mee te maken, omdat ik bang was dat het ieder moment over kon zijn! Wat dus ook 3 keer gebeurde!..........

Prachtig voor je dat je een gezond kindje heb mogen krijgen, ik heb net mijn derde miskraam achter de rug, en zit midden in de onderzoeken, en ben op het moment erg verdrietig en vind het dus fijn om te lezen dat er mee vrouwen zijn met 3 miskramen die nogeen gezond kindje krijgen......Geeft me weer moed!!

Heel veel succes met je zwangerschap!
Liefs Sarah

Hoi Saartje,

Toch van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ook ik weet hoe je je voelt. Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Na de curretage ben ik meteen weer zwanger geworden. Ik kon het maar niet geloven en ik heb me vreselijk druk lopen maken of het allemaal wel goed zou komen. Toen ik ook nog last kreeg van heftige bloedingen, raakte ik het vertrouwen in mijn lichaam totaal kwijt. Uiteindelijk is ons knulletje gewoon blijven zitten en ben ik nu 37 weken op weg. Het heeft bij mij lang geduurd voordat ik een beetje kon gaan genieten. En zelfs nu nog maak ik me vaak druk. Die roze wolk waar menigeen het over heeft, heb ik nooit gezien.

Ik ben blij als de kleine er is en ik hem vast kan houden want zolang hij nog in mijn buik zit, zal ik me druk blijven maken of dat het allemaal wel goed gaat.
Mijn gynaecoloog heeft op een gegeven moment mij wel streng toegesproken dat ik ook moet gaan genieten want de weken vliegen voorbij. Dus ik neem nu ook regelmatig de tijd om even rustig te liggen en me bewust te zijn van mijn zwangerschap. Dat zijn mooie momenten naast alle zorgen......

Heel veel succes de komende tijd en ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat.

Groetjes,
Maike

Hoi Saartje,
Toch heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik kan me je angst helemaal voorstellen.
Ik ga heel erg voor je duimen dat je snel een mooie echo te zien krijgt!

Liefs Janneke

Terug
Bovenaan