Kan stress situatie geboorte stoppen voor dagen?

<p>Hi. </p><p>Ik was 38 wkn en had de hele dag 3/4 keer per uur contracties die steeds meer worden, en was in een goede beui. Maar ik moest namiddags nog aleen 1.5 uur met de auto rijden door regen en file en het was heel swaar, ik kom mijn hooft er niet bij houden, was helemaal in de war, en kreeg panik. </p><p>Terug thuis was ik nog steed in panik voor een tijd en de contracties zijn toen gestopt, en nu ook de afgelopen 3 dagen ook niet helemaal weer op gang gekomen, (af en toe pijn eens per uur). Ik ben nog steeds een beetje 'in shock' ervan. </p><p>Heb ik nu door de extreme panik de geboorte gestopt? Kan dat? </p><p>Of zou een "echte" beginnende genoorte niet zo maar kunnen stoppen?</p><p>Bedankt</p>

Ik denk dat je voorweeen hebt gehad. Die kunnen gedurende langere tijd regelmatig komen en dan toch weer afzwakken. Dit kan zelfs meerdere dagen gebeuren en zegt helaas niet zoveel over wanneer je gaat bevallen. Stress is natuurlijk niet goed, maar ik denk niet dat het de bevalling echt kan tegenhouden als die eenmaal echt op gang is. Het zou er wel een langer proces van kunnen maken omdat bevallen nu eenmaal makkelijker gaat wanneer een vrouw zich veilig en op haar gemak voelt. Neem bij twijfel altijd contact op met je verloskundige, daar zijn ze voor.

Terug
Bovenaan