Kan stress/spanning het zwanger worden tegenhouden?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Wij proberen zwanger te worden sinds een paar maanden (6), maar hoe langer het duurt hoe meer spanning en stress ik ervan krijg. Mijn moeder zegt dat de spanning tegen me werkt en dat ik daardoor niet zwanger word. Ja, ieder maande rond de dagen slaat de spanning weer toe; zou het dit keer lukken, zou mijn man niet te moe zijn om te vrijen? Wordt ik uberhaupt ooit nog zwanger??
Mijn vraag is dan ook aan jullie; zijn er meerdere meiden zwanger geraakt terwijl ze gespannen waren en gestrest?
Bedankt alvast voor jullie reacties!!

groetjes!

hai...

ik weet hoe je je voelt... herken het heel goed!!!!

en ja stress/ spanning kan zeker tegen werken!!!! probeer om tog zoveel mogelijk te ontspannen,en niet te veel er bij na te denken!!! ik weet het het laat mij ook niet los... ben zelf al dik anderhalf jaar vd pil....dus ik kan met je mee praten!!!

nou succes meid!!!!

liefs cenn

Hoi Mirna en Cenn,

Ook ik vraag me af of dit inderdaad tegen je kan werken. Ben vandaag weer ongi geworden, wij gaan nu voor ronde 11 en het is namelijk zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn en zeker als je net als ik in de kinderopvang werkt en elke dag van die kleine hummeltjes en zwangere vrouwen om je heen ziet. Je vraagt je elke dag wel een keer af of het jou ook ooit gaat lukken.  Ik probeer (maar dat zullen jullie ook vast wel doen) zo veel mogelijk afleiding te zoeken. Ga veel leuke dingen doen, of  ga iets verbouwen in je huis, dat geeft afleiding! Hihi!

Groetjes Sp.

Hai Mirna,

ook ik geloof dat stress negatieve invloed kan hebben op je vruchtbaarheid, maar dat maakt bij mij de spanning echt niet minder. Mijn ouders hebben de ervaring dat ze niet zwanger konden raken en hebben veel geprobeerd wat er in die tijd voorhanden was om zwanger te raken. Op het moment dat ze na jaren proberen besloten te stoppen(en tot rust kwamen)  en met zijn 2e het leven door te gaan en alle kindjes in hun omgeving gruwelijk te gaan verwennen raakte ze spontaan zwanger van mijn zus(mam was toen 36). Ik kwam totaal onverwachts daar nog eens achteraan toen mijn moeder 39 was! Met dat in mijn achterhoofd geloof ik dus best dat spanning deel uitmaakt van het uitblijven van zwangerschap, maar nogmaals: Het neemt bij mij niet echt te spanning weg. Gevoe en verstand zijn twee totaal verschillende zaken in dit geval.
Iets wat je zo graag wilt, waar je zo naar verlangt, dat kun je toch simpelweg niet negeren?!    

sterkte en succes, girls
xxx

Hoi Annette,

Nee dat klopt precies wat je zegt....ook al weet je dat   je je beter niet druk kan maken...dat doet je gevoel toch wel voor je!
Maar dat is eigenlijk ook weer logisch he?
Wij willen allemaal zo graag met heel ons hart zwanger worden...en zelf lekker gaan genieten van alles wat daarmee gepaard gaat... Daarna hebben we ons eigen wondertje in onze armen...
Ben zelf net mijn 17e ronde in gegaan...schiet allemaal niet op...
Heb de dokter er maar bij geroepen...daar heb ik nu morgen of dinsdag een afspraak mee om onderzoekjes te doen...
Nou das weer overwerk voor mijn gevoel hoor....
En zo ga je maar door....met je ups en je downs...bezig ben je er toch wel mee...
Nou heel veel succes en sterkte met klussen...afwachten...en de hele reutemeteut...
Wij blijven met zijn allen gewoon keihard hopen voor elkaar!!

Liefs Linnepinnie

Terug
Bovenaan