Kan test nog positief worden?

<p>Goedemorgen, </p><p>Vorige week dinsdagavond gaf CB aan dat mijn ovulatie er zat aan te komen, de smiley bleef woensdag- en donderdagochtend ook nog. Mijn vriend en ik hebben maandagavond, woensdag- en donderdagochtend ook nog, vrijdag was die weg. Dus ik hoopte dat we een kans maakte.</p><p>Vanochtend heb ik een early test van Kruidvat gedaan, negatief. Het is 8, 9 of 10 dagen na mijn ovulatie. </p><p>Mijn cyclus is wat onregelmatig dus ben nooit helemaal zeker wanneer ik mijn menstruatie krijg.</p><p>Het is onze eerste ronde, dus ik weet dat de kans klein is, maar ben hier dus ook wel wat nieuw in, daarom toch de vraag : was ik misschien te vroeg om te testen? Kan de test eventueel nog later positief worden? </p>
 
Natuurlijk kan dat nog! De innesteling xou ongeveer nu plaatsvinden, en pas vanaf dat moment wordt er uberhaupt het zwangerschapshormoon aangemaakt. En pas wanneer je daarvan genoeg in je lijf hebt, kun je positief testen. Daarom is het advies altijd om tot op of na je NOD te wachten (bij een onregelmatige cyclus is dat 14 dagen na je ovulatie). Jij zat daar dus nog voor, en maakt nog steeds kans =)
 
Dat kan zeker! Ik heb zelf alleen slechte ervaringen met de testen van Kruidvat, die van de action vind ik zelf erg fijn en betrouwbaar. 
 
Dankje! 
Heb ondertussen wel gevoeligere borsten en wat druk in de onderbuik, weet niet of dit laatste een sympyoom is of gewoon een teken is van mijn aankomende menstruatie...
Misschien dat ik vandaag of morgen nog eens moet proberen testen.
 
Net opnieuw een test gedaan (wel terug van Kruidvat) en opnieuw negatief, wel pas deze middag getest. 
Mogelijks nog kans dat die positief kan worden, of even balen en op naar de volgende ronde? 
 
Hoi Fieke,

Ik zou nu even je NOD afwachten en kijken of je nog ongesteld wordt. Zo niet dan vooral nogmaals testen. Het kan zeker nog, maar zou misschien jezelf een beetje indekken ;)
 
Ga ik zeker nu wel (proberen) doen. 
Weet enkel niet zo goed wanneer mijn NOD is, aangezien ik een onregelmatige cyclus heb... 
 
 
Als je je cyclus verder niet weet hou je doorgaans 15 of 16 dagen na je positieve ovulatietest aan, dat is dan 14 dagen na je ovulatie en dan kun je veilig en betrouwbaar testen
 
Terug
Bovenaan