Kan wel 4x per dag poetsen maar blijf meuren

Hoi Dames,

Ik ben nu 8 wk zwanger van mijn 1e, en ik heb echt ontzettend last van tandplak en uit mijn mond stinken. Ik kan wel 4-5 keer per dag poetsen maar binnen een uur, of nadat ik iets gegeten heb durf ik mijn vriend al geen kus meer te geven.

Ligt dit aan mij??
 
weet ik niet...
weet je zeker dat het uit je mond komt en niet uit je maag? moet je veel overgeven?
Anders zou ik gewoon even contact opnemen met de tandarts, misschien een ontsteking ofzo?
 
Ik ben laatst naar mijn tandarts geweest en die waarschuwde me al dat je weerstand in je mond veel minder word..

Ik geef de laatste tijd een stuk minder over, en maagzuur komt ook steeds minder voor (gelukkig).

Maar jij hebt er dus geen last van Femke?
 
nee niet dat ik weet of gemerkt heb, hoogstens wat later tandvleesproblemen maar dat gaat op en neer en had ik daarvoor ook al. Heb mijn man niet horen klagen.

Even om over een drempel te stappen, heeft een ander het ook geroken of alleen jij?

Merk je verschil in sinds het overgeven en de maagzuur afneemt?

En anders toch naar de tandarts even, als hij je toen al waarschuwde kan het ook zijn dat er een ontsteking of gaatje zit die dit deels veroorzaakt. En anders tips vragen of naar een mondhygieniste voor tips? Zeker als je weerstand in je mond al minder werd.
 
Het word niet minder nu ik minder last krijg van mijn maag.. Mijn vriend ruikt het ook wel, maar ik probeer dat dus ook te vermijden..

Ik ga anders morgen inderdaad nog wel even bellen want ik schaam me dood.. Zodra ik iets heb gegeten kan ik alweer gaan poetsen..
 
Dan zou ik dat toch doen idd.. tandartsen kunnen (denk ik) snel zien of het uit je mond of verder weg komt, komt het verder weg kan je altijd nog naar de dokter om te kijken wat nu
 
weet je ook zeker dat je geen onsteking hebt aan een tand of kies.
Je kan daar ook van uit je mond ruiken.
Het hoeft niet perse zo te zijn dat je dan ook pijn hebt in tand of kies.

Succes
 
Heb je ook een dikke witte laag op je tong en gehemelte? Dat heb ik ook, ook door teveel overgeven. Hierdoor veranderd je smaak en je geur. Dus ook ik stink uit mijn mond. Idd flink poetsen en volgens de gyn gaat het vanzelf weer over. Maar nogmaals dit is omdat ik teveel heb overgegeven zodat ik in het zkh terecht kwam afgelopen week. Het word nu gelukkig wat minder, maar het is idd erg irritant!!!!

Succes!
Liefs ciomama
 
Terug
Bovenaan