kaneel wel of niet

hoi meiden,

mijn man is zo lief geweest om een kaneelstok voor mij te halen, maar ik twijfel nu of ik hem wel mag eten???
wie kan mij dit vertellen

gr
csharky
 
gewoon eten, het wordt pas een probleem als je een kilo pure kaneel op hebt.
ik heb die van mij vandaag ook op zitten eten. Altijd lekker als er kermis is geweest.

gr
mirinda
 
Hoi,
hier sotnd vorige week of 2 weken geleden ook een topic over. Misschien kun je dat opzoeken.
Ik zelf heb er geen idee van of het mag, maar het is wel lekker.
Groetjes,
Patricia
 
Ik zou het NIET eten, heb in het begin van mijn zwangerschap ontbijtkoek gegeten en vond toen in n boek dat hier kaneel in zit en slecht is voor de ongeboren baby!
Ik voelde me er erg naar over maar kan t niet terugdraaien! Jij hebt nu nog de keuze om alleen te doen wat t beste is voor jou kleine!
Hier wat artikeltjes,

Het Voedingscentrum adviseert zwangere vrouwen uit voorzorg zo min mogelijk kaneelhoudende producten te eten. Dit is te lezen in het vakblad Voeding Nu dat deze week verschijnt. Een belangrijk bestanddeel van kaneel is coumarine. Indirect zijn er aanwijzingen dat coumarine schadelijk is voor ongeboren babys.

En een artikel van Babybox.nl:

Kaneel
Ook kaneel is een stofje waar je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk maar beter voorzichtig mee kan zijn. Kaneel bevat namelijk de smaakstof coumarine. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. Daarnaast zijn er indicaties dat het nadelig effect heeft op het skelet en lichte neurologische afwijkingen kan veroorzaken. Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Het is gebaseerd op indirecte aanwijzingen. Totdat het bij de mens bewezen is, lijkt het daarom raadzaam om matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens de zwangerschap, in ieder geval gedurende de eerste drie maanden.

Groetjes L81 (33 wkn)
 
Hallo,
In de officiele lijst van het voedingscentrum wordt kaneel nog niet genoemd als schadelijk, maar zoals in een ander bericht staat is het wel een stof die nog verder onderzocht wordt. Ik denk dat als je dagelijks een hele ontbijtkoek eet of meerdere lepels kaneelpoeder dat je een probleem hebt in de eerste drie maanden van de zwangerschap. Daarna kan het veel minder kwaad.
 
Hey!

Ik heb het gister aan de verloskundige gevraagt en die zegt dat kaneel mag maar met mate, bijv. pepernoten zit ook kaneel in maar je mag gerust wel een handje vol opeten hoor!
Het is niet net als biefstuk dat het helemaal verboden is!

xxx ssuss (8weken zw)
 
je mag gewoon kaneelproducten eten hoor.

het wordt alleen afgeraden als je borstvoeding geeft! dan komt het stofje rechtsstreeks bij je kindje.

vroeger aten ze trouwens alles, vraag maar aan je moeder. als je bloedarmoede had tijdens je zwangerschap werd juist sterk een biefstukje aangeraden.
tijden veranderen wel maar sommige dingen worden wel flink aangedikt.

 
Terug
Bovenaan