Kaneel?

Hoi Allemaal!

Ik heb even een vraagje. Ik lees in mijn zwangerschapsboek en de desbetreffende foldertjes dat je zeer matig moet zijn met kaneel, vooral in de 1e 3 maanden vanwege het couramine gehalte erin. Op internet staat het ook. Nou zegt de ene bron dat een speculaasje nog wel kan en de andere wijst ook dat af. Maar mijn verloskundige zegt dat het allemaal onzin is en dat het om zulke grote hoeveelheden kaneel gaat, dat je die toch niet in een keer op krijgt. Zij is echter de enige die dit antwoord geeft, overal waar ik lees staat toch dat voorzichtigheid geboden is. Wat zeggen jullie verloskundigen hierover?

Groetjes,

Anna V.

Je mag best een kaneelkoekje, hoor! Ik heb er diverse (recente) boeken op nageslagen, maar het gaat er vooral om dat je niet elke dag stoofpeertjes met kaneel EN een heel pak kaneelkoekjes, EN thee waar kaneel in zit gebruikt.

Dus, met mate kan het best. Ik was in de eerste weken ook supervoorzichtig, maar nu eet ik gerust een paar kaneelkoekjes. Als je 't zekere voor 't onzekere wil nemen, hou 't dan bij 1 product waar kaneel in zit per dag.

Ik was eerst ook zo voorzichtig met drop en zoethout, omdat je daar een hoge bloeddruk van zou krijgen, maar ik heb vrijdag m'n bloeddruk laten meten, en die was zelfs iets lager dan normaal. Volgens de gyn mag ik ook best een paar dropjes!

Eet ze :)
~Hilde

Toen ik net zwanger was heb ik hele stukken gelezen over kaneel en zwangerschap....

het blijkt dat kaneel al in heeeeeeeel veel produkten verwerkt zit dus dat je er wel degelijk mee op moet passen.....ik zou zeker geen kaneel koekjes nemen....daar zit veel meer kaneel op en in als in andere etenswaren.....zelfs in speculaas zit het....en weet ik al niet waarin...nooit geweten dat het in zoveel eten zat...hihi heb ook bewust geen appeltaart genomen....neem ik straks na de geboorte lekker.

Groetjes Gea
35 wkn en 6 dgn

Ik heb altijd gehoord dat een plak ontbijtkoek of een koekje of een stukje appeltaart geen kwaad kan zolang je maar niet en en en doet en dan elke dag.

Groetjes
Chris

Nou meiden. Wees gerust. Het gaat om de coumarine in de kaneel. Ik hoorde van een goeie vriedin van mij die net afgestudeerd verloskundige is dat je ongeveer 1 kg kaneelstokken op een dag moet eten wil de stof schadelijk zijn... En dat je je dus echt niet druk moet maken over een kaneelkoekje, speculaas, pepernoten en kaneelstokken. Want zoveel krijg je echt niet binnen ook al zit het in veel producten verwerkt. Verder is het ook niet helemaal zeker dat coumarine schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen. Het is een theorie en dan alleen maar schadelijk als je er echt véél te véél van eet.

Het gaat om de pure vorm van coumarine, en in kaneel is het al niet puur.
En er is niets bewezen.

Met mate kan het wel, maar alles in overdaad kan slecht zijn.

Miep

Terug
Bovenaan