Kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap na goede echo

Hoi meiden,

Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik ben er zo onzeker over.
Mijn moeder heeft vroeger een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waarbij het bijna haar leven gekost heeft.
Ik ben nu 10 weken zwanger, maar heb steeds last vast steken/steekjes, pijn in mijn linker schouder, wat doortrekt naar mijn arm, en ik zie af en toe sterretjes. Als ik ga googlen kom ik al snel terecht op sites over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Maar ik heb al een 8 weken echo gehad. Hier hadden ze dat dan toch op moeten zien? Of kunnen ze het verkeerd gezien hebben?

Liefs, Danique

Hoi Danique, wat vervelend van je klachten. Ik zou contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog. Liever een echo teveel als dat er iets is. Mijn moeder heeft ook een buiten baarmoederelijk zwangerschap gehad en ik zelf een kleine twee weken geleden. Zelf had ik klachten in mijn buik. Veel sterkte. Liefs maartje 

Hoi Danique, wat vervelend van je klachten. Ik zou contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog. Liever een echo teveel als dat er iets is. Mijn moeder heeft ook een buiten baarmoederelijk zwangerschap gehad en ik zelf een kleine twee weken geleden. Zelf had ik klachten in mijn buik. Veel sterkte. Liefs maartje 

Ik denk dat ik je wel gerust kan stellen!
Vorig jaar heb ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en nu ben ik weer zwanger. Ik heb nu met 5 weken al een echo gekregen om te kijken of het op de goede plek zit. Ze zagen toen dat hij gewoon in mijn baarmoeder zat! Ik hoef me nu dus ook nergens meer zorgen om te maken. Als hij goed zit, kan hij daar niet meer weg. 
Als bij jouw 8 weken echo alles er goed uit zag, dan zat het vruchtje dus netjes in je baarmoeder, waar hij hoort!
Nu zou er een hele kleine kans aanwezig zijn dat er bij je eisprong twee eicellen uit zijn gekomen en dat een van die eitjes wel buiten je baarmoeder zit. Maar die kans is wel heel klein. Daarnaast krijg je bij een buitenbaarmoedelijke zwangerschap ook te maken met bloedverlies, tenzij ze het al in een vroeg stadium ontdekt hebben.  Je bent ook al 10 weken op weg, vaak krijg je al eerder klachten, omdat het vruchtje klem komt te zitten. Bij mij was mijn eileider bij 6 weken al opengebarsten vanwege de groei van het vruchtje.
Als ik jou was zou ik wel even contact opnemen met je verloskundige, die heeft er natuurlijk het meeste verstand van en die kan je hopelijk gerust stellen!

als het goed is heeft de vk gewoon rond gekeken in de baarmoeder en je eileiders etc. om te zien of alles goed zit dat was bij mij wel zo! heb nog nooit een bbz gehad gelukkig maar dit word toch wel standaart bekeken hoor!

Terug
Bovenaan