• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Kans op zwangerschap na map

Lieve dames,

Ik ben moeder van een kindje van 3. Soms denken we na over een tweede maar we zijn er niet over uit. Ik heb een afschuwelijke bevalling gehad en een hele heftige kraamtijd waar ik lang van moest herstellen.

Nu hebben we iets doms gedaan. En alsjeblieft geen veroordelende reacties (daar heb ik nu niets aan en we veroordelen onszelf al. We gaan over op betere anticonceptie). Tijdens seks deed mijn vriend voor het zingen de kerk uit. Een half uur later hebben we opnieuw seks gehad, weer trok hij goed terug. Achteraf realiseerde ik me hoe dom dit is, want na de zaadlozing kan natuurlijk nog sperma achter blijven. Achteraf zag ik dat het op de dag (of de dag voor) mijn eisprong was.

Op de vierde dag na de gemeenschap heb ik een morning afterpil genomen (die pil die je binnen 5 dagen kan nemen). Maar ik lees dat als de eicel al bevrucht is, de pil mogelijk niet werkt.

Ik heb wat symptomen die ofwel door de morning after pil komen of een zwangerschap betekenen. Gisteravond zag ik wat op mijn tepel. Ik kneep erin en er kwam een druppel uit, terwijl ik al ruim twee jaar ben gestopt met borstvoeding.

Heeft iemand van jullie de morning after pil weleens genomen na de eisprong, en had die toen effect? En hoe groot denken jullie dat de kans is op een zwangerschap? Zit niets anders op dan te wachten tot ik kan testen, maar erover praten is wel fijn.
 
Geen ervaring met map.. maar wanneer verwacht je menstruatie? Als je evt klachten hebt dan zou je ook evt hcg moeten hebben en zou een test al evt licht positief kunnen zijn

Dat verlies van vocht uit je borst heb ik ook wel eens en ben dan niet zwanger.. geloof niet dat het per se een symptoom is...
 
Geen ervaring met map.. maar wanneer verwacht je menstruatie? Als je evt klachten hebt dan zou je ook evt hcg moeten hebben en zou een test al evt licht positief kunnen zijn

Dat verlies van vocht uit je borst heb ik ook wel eens en ben dan niet zwanger.. geloof niet dat het per se een symptoom is...
Bedankt voor je reactie. Maandag 29 juli moet ik ongesteld worden, volgens mij kan ik op z’n vroegst vier dagen ervoor (komende donderdag) testen. Alleen bij mijn vorige zwangerschap had ik ook al heel vroeg lichte symptomen. Toch even wachten tot donderdag denk ik. Fijn om te lezen dat dat vocht niet perse een symptoom hoeft te zijn!
 
Ja en innesteling vindt plaats binnen 10 dagen dan zou je wel een hele vroege innesteling hebben eerlijk gezegd.. vast niet onmogelijk..

Het kunnen geen bijwerkingen zijn van de map?


En vergeet niet soms kan je lichaam je ook enorm voor de gek houden.. inmiddels zwanger na ruim 2,5 jaar, nog heel pril maar heel veel maanden gedacht zwanger te zijn terwijl ik het niet was...
 
De MAP kan alleen de eisprong uitstellen en het slijmvlies dikker maken maar als je eisprong is geweest, dan werkt de MAP niet optimaal meer of zelfs helemaal niet meer. Je krijgt een sloot hormonen binnen (dezelfde hormonen die in de reguliere anticonceptiepil zitten, maar dan in een andere dosering). Test nooit eerder dan op de dag dat je normaliter je menstruatie zou verwachten. De MAP gooit ook je cyclus overhoop dus de kans dat bij geen zwangerschap je menstruatie keurig op.tijd komt, is klein
 
Dank jullie wel. Ik zit nu in de wachttijd en dat is best lastig. Normaal heb ik altijd gezwollen en gespannen borsten voor mn menstruatie. Nu niet, maar wel af en toe pijnlijke tintelingen, precies zoals bij mn eerste zwangerschap. Maar inderdaad, het kan ook door de MAP komen. Heb vanochtend een test gedaan, ook al is het vroeg. Met het blote oog zie je geen lijn, al dacht ik tijdens het vollopen van de test wel een lijn te zien. Als ik de foto zwart wit maak (genomen binnen afleestijd) lijk ik het ook te zien, maar het is dusdanig vaag dat ik er nog geen conclusies aan verbind.
 
ik probeer een foto van de test toe te voegen, maar ik kan niet op het foto icoontje klikken op mn iphone‍♀️
Foto hoeft niet, dat voegt niets toe. De test is waarschijnlijk toch negatief. Een positieve test is met het blote oog zichtbaar. Die hoef je niet in zwart/wit te zetten of iets dergelijks. Bij een twijfelachtige uitslag test je over een paar dagen weer. Uiteraard heel belangrijk om te wachten totdat jij je menstruatie zou verwachten. Te vroeg gaan testen heeft totaal geen zin, zoals helaas nu blijkt.
 
Terug
Bovenaan