Kans op zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hoi! Ik had een vraag.
Tijdens mijn vruchtbare periode (en ervoor, en erna..) heb ik met mijn vriend onveilige seks gehad door terug te trekken.
Aangezien ik al een erg lange tijd kamp met constante misselijkheid en vermoeidheid, zal ik dit niet als zwangerschapssymptoom kunnen herkennen. Daarnaast heb ik vooral last van symptomen die ook kunnen komen door de menstruatie die er wellicht aan komt.

Vandaag, de derde, zou ik als het goed is ongesteld moeten worden. Ook ga ik vandaag een test doen. Toch vraag ik me af: wat is de kans op zwangerschap? Ik heb er toch enige hoop voor, maar ik vrees de teleurstelling..

Kans op een zwangerschap is er zeker.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom er teruggetrokken wordt als je zwanger wilt worden. 
Maar de enige manier om er snel achter te komen of je zwanger bent is door de test te doen. Maar de hele cyclus/bevruchting/zwangerschapsgebeuren is een ingewikkeld iets, dus met of zonder terug trekken.. er bestaat altijd een kans dat je niet zwanger bent. 
Succes! En laat het ons weten! ?

Daar heb ik ook geen geldige reden voor, moet ik eerlijk zeggen! Misschien toch als een soort 'rustig aan doen'? Ik weet het niet.  

Ik heb een test gedaan, deze was negatief: helaas!

Jammer ?
Wat bij mij heel goed werkte was in een app bijhouden wanneer je ongesteld wordt.. in deze app werd dan automatisch uitgerekend wanneer je je hebt.
Dit moet je dan wel een tijdje bijhouden wil het betrouwbaar zijn, maar bij mij was het raak! 
En wat ook helpt.. niet terugtrekken ?
Het is heel eng om de keuze te maken van gaan we ervoor of wachten we nog even, maar misschien heeft deze periode je aan het gezet.
Succes!
De app die ik gebruikte heet: menstruatie- en ovulatieapp

Dankjewel! Sinds ik de mirena eruit heb laten halen, heb ik de app "Flo" die dat ook doet + symptomen. Onwijs handig! 
Ondanks de negatieve test afwachten wanneer ik ongesteld word.. zal de stress wel even zijn geweest.

Daar gaan we ook zeker over praten, is inderdaad spannend. Dankjewel!

Terug
Bovenaan