Kant en klare fruit/groentehap

<p>Hoihoi,</p><p>Ik heb altijd begrepen dat als je net start met groente/fruit je dit het beste niet kunt mixen, maar eerst 1 voor 1 kunt geven en 1 soort een aantal dagen achter elkaar.</p><p>Maar als ik kijk naar kant en klare potjes (ik ben niet zo van de Olvarit), bijv. Ella's kitchen of van Ekoplaza dan is zowat alles voor 4 maanden gemengd en bestaat dus uit verschillende groente/fruit door elkaar....</p><p>Dit kan dus blijkbaar dan toch geen kwaad?</p>

Hey! 
Het kan ook geen kwaad. Het geven van 1 soort per keer is om ze aan de smaak te laten wennen. Zo kan je ook goed zien welke soort ze wel of minder lekker vinden. 
Bij de potjes fruit maakt het weinig uit, dat smaak naar mij mening toch bijna allemaal hetzelfde

Dat snap ik ook niet zo goed!
Het geven van 1 smaak is inderdaad bedoeld om je kindje te laten wennen aan smaken. Bovendien kun je op deze manier er ook achter komen of je kindje ergens een allergische reactie van krijgt. Aardbei kan bijvoorbeeld best heftig zijn. 

Ik maak de hapjes altijd zelf zodat bijna elke smaak wel een keer voorbij komt. Af en toe een potje als ik op pad ben. 

Hoi
Ze geven het advies om 1 soort groente en fruit te geven zodat je kindje de smaken beter leert kennen door alles door verschillende soorten door elkaar in een potje is de smaakt bijna altijd zoet zodat kindjes het makelijk lekker vinden door veel groente potjes zit namelijk ook fruit en bij veel zit er rijstebloem doorheen zeker niet erg potjes worden ze ook groot van maar een vers groente en fruithapje krijgen ze toch wat meer variatie en leren ze jou kook kunsten te waarderen als 2e hier in het weekend friet of pizza eten dan krijgt ze vaak een potje of een ingevroren maaltijd uit de vriezer

Ik ben wel begonnen met potjes Olvarit en Ella's kitchen en dan inderdaad 1 smaak per keer om te wennen. Toen we alle smaken wel zon beetje gehad hadden (potje en vers wat wij vaak eten) en ik wist wat hij lekker vond en wat niet (en waar hij heftig op reageerde: bruine bonen, pruim), ben ik lekker gaan mixen. Ik heb zelf altijd goed gelet op de ingrediënten. Dat moest ook, want onze zoon heeft kma. In 't begin heb ik rijstebloem vermeden. Dat vond ik niet nodig. 

Terug
Bovenaan