Kapot huidje in liesjes

Ons zoontje had dat ook. Wij smeerden (op advies van de kraamverzorgster) na elk badje wat suodcreme op de plekjes. En bij elke keer verschonen keken we of er nog creme zat. Zo niet, dan smeerden we er weer wat nieuwe creme op. En nu is zijn huidje weer helemaal goed.

Hoi

Mijn dochtertje heeft het ook, zag gister erg rood en zelf klein beetje stuk, elke verschoning bekijken we het, dun sudocreme erop smeren, oude sudocreme haal je weg met olie op een watje, we zien nu al een stuk verbetering, en idd goed droog houden! Succes

kijk wel uit... teveel sudo of zink kan het ook verergeren... een klein katoenen zak doekje er tussen leggen. (wel even strijken van te voren)
Word ook veel gebruikt bij oudere mensen die kapotte liezen of buste hebben.
Khoop voor je dat het snel weer heelt.

Even snel online...
Voor de huid is het t beste om aan de lucht te drogen. Van zalfjes kan het ook juist erger worden of krijg je smetplekken. Wij hebben goede ervaring met maizena en fohnen.
Fohnen klinkt raar, maar dat is ook drogen aan de lucht door de natuur een beetje te helpen. Na het badje en het afdrogen (deppen) zachtjes met de fohn op een niet te warme stand! Onze oudste zoon had t in zijn nek, oksels en liezen en vond het fohnen zelfs lekker.

Fohnen mag niet meer, deden ze vroeger ook bij oudere mensen maar dat mag niet meer. In mijn eerdere verhaaltje zij ik over gebruik van sudocreme, bij mijn dochtertje is het na 1 dag verdwenen!!

Terug
Bovenaan