Kapotj

Isis begint aardig wat af te brabbelen: "kapotj" "klimmen" "schoentje aanlate" "zitte" "Bumba kijken" "oto boem!' "kleertje uit" "alpert Hein"

Ik vind het geweldig om dat stemmetje te horen, bijv. als ze 's morgens wakker word (ook al is het dan 6:30uur )

Wat zijn jullie favourite "eerste" woordjes/zinnetjes?

x Esther

hier ook zo'n lekkere prater
hij zegt alles na niet altijd gunstig
s morgens als ik in zijn kamer kom zegt hij haaaai mama kuk (kus)
dan smelt ik helemaal en ben ik de tijd vergeten
wij praten zelf altijd dialect met z'n tweeen kom uit overijsel en tegen Ruben nederlands maar hij pakt heel veel op dus dan krijg je echt gekke combinaties
tekker,bal, auto, gekkerd (wel op zijn manier) benchy en rommel(onze honden)
knipper(wasknijper)

hoi hoi,

hier een echte kletsmajoor.
ze kent al heel veel woorden en praat ook alles na.
bv, mama is ek, papa is ek (gek), haaaaaaaaiiiii mama/papa, kus, mo (sumo) dussie( dusty) eedie ( shaydie) zijn de honden, vis, happuh, zittuh, lopuh, bed, linsey hebbuh, bal, auto, staan, en zo kan ik nog wel even doorgaan hahahahahaha
ze lets echt heel veel en met haar zelf is het echt brabbelen met woorden tussendoor.

gr. danielle

Hoi,

Stijn is nog niet echt een kletser, maar het begint nu wel een beetje te komen. De woorden die hij nu zegt zijn:

Poesssss ( dit zegt hij fluisterend), ijntie ( Nijntje) Bal, dag, daar die, pappa mamma, ooopa ( moet een lange  o zijn) mma ( oma)

Ik vind dit al heel leuk maar zou het helemaal leuk vinden als hij nog meer gaat zeggen. Maar goed hj kan nu al goed duidelijk maken wat hij bedoelt en bovenedien begrijpt hij wel veel van wat we zeggen. Zal allemaal verder vanzelf wel komen

Carina

Efraim is ook al een echte kletser hoor, hij praat momenteel alles na:

Poessss...mauwmauw...
Auto
Ieke (vliegtuig)
Dinke (drinken)
Sape (slapen en dan een luid gensurk laten horen)
Bed toe
Moe
Ete

En zo kan ik nog een hele waslijst opnoemen...

Pas zagen en een zwaan! Efraim stond er heel lang naar te kijken...kijkt me vervolgens aan en zegt : 'bootje'. Hahaha...ik moest zo lachen.

Geniet lekker van jullie brabbelende hummels!

Issie

Jaaa, bij ons ook steeds meer verstaanbare dingen. En duidelijke pogingen om ons na te zeggen; vooral het ritme (snelheid en aantal lettergrepen) en de klank van woorden heeft ze goed te pakken. We zeggen haar al van jongs af aan veel woordjes duidelijk voor, dus ik weet zeker dat het erin zit. Ik verwacht dat het de komende weken en maanden wel eruit gaat komen!
En ze begrijpt heel goed wat we bedoelen met veel dingen. Dat blijkt wel uit haar reactie als we iets vragen of zeggen.

Haar favoriete woordje (en "ding') is trouwens "hartje". In het boek van Woezel en Pip staan flink wat hartjes, daar is het mee begonnen. Nu zoekt ze de hele wereld af naar hartjes en weet ze ook regelmatig te vinden! Schattig...

Terug
Bovenaan