Kapotte billetjes?

Lieve meiden,

Julia heeft regelmatig erg rode billetjes (soms tot bloedens toe). Elke keer denken we dat het door de tandjes komt, maar na haar 2 onder en boventanden is het in haar mond erg rustig....

Sudo of bepanthen helpt goed gelukkig.

Toch ben ik benieuwd of een van jullie dit herkend en er misschien een verklaring voor heeft. Haar luier verschonen we ook zeer regelmatig op een dag, dus dat zou het ook niet kunnen zijn....

Enig idee?

Liefs Marit

Nee, ik durf het niet te zeggen..
Maar onze kleine meid heeft het nu ook (daarvoor nooit) maar dat komt echt door tandjes.
Ik dacht dat er 1 aan zat te komen (de vijfde tand) maar volgens mij is nummer 6 en nummer 7 ook onderweg...
Het begint zo klein dat het haast niet opvalt.
Ik smeer heel veel...en als het te erg wordt laat ik haar ook wel eens in haar blote billetjes dat er een beetje lucht bij kan komen.
Heb het idee dat dat ook wel helpt..

Zielig is het en als je het niet vertrouwd dan zou ik even naar de huisarts gaan...

Hier helaas ook, en soms ook tot bloedens toe. Ik denk dat het hier wel van de tandjes komt, kan de tandjes nog niet zien maar wel dikker tandvlees.

Ik doe er maizena op, tip van het cb.
Werkt beter als creme maar is ook geen wonder middel.

Hier gaat het echt met vlagen. Nu heeft hij bijvoorbeeld weer echt hele rode billen, maar ik zie ook 2 tanden zitten onder zijn tandvlees.

Wij gebruiken alleen zwitsal gevoelige huid billendoekjes en als zijn billetjes erg rood zijn dan dep ik daarna met een droge tissue en smeer 'm goed in met de Weleda billencrème. Is zeker niet de goedkoopste maar werkt -bij Warren- super!

Als Julia het altijd heeft misschien eens een ander billendoekje? Etos huismerk voor de gevoelige huid is ook heel fijn, alleen ze komen niet altijd goed uit de verpakking (en als ik dan in hand 1 zijn beentjes vasthoud en probeer te voorkomen dat de luierinhoud overal beland en met hand 2 moet
peuteren word ik nogal knorrig...). Of misschien eens een andere luier?

Sterkte!
Evje

Hoi hoi,

gelukkig heb ik daar geen ervaring mee. Tygo heeft inmiddels 8 tanden maar geen luieruitslag gezien (afkloppen)
Maar... ik hoorde pas van iemand dat je er maizena op kan smeren en dat dat heel goed werkt.
Misschien gewoon is proberen.

Groetjes

Ik begreep nu van mijn schoonmoeder dat mijn man en zijn zus en broers er ook veel last van hadden toen ze klein waren, ook als er geen tanden aankwamen....
De tip van maizena ga ik proberen!!

Dank je wel voor de reacties :)!!

Liefs

Hier momenteel gelukkig pas de tweede keer luieruitslag. Zinkzalf en talkpoeder van zwitsal vind ik prima ertegen helpen.

Geen idee waarom jou kindje er meer last van heeft. Ik denk dat dat toch de een voor de andere baby is.
Misschien heeft Stan het in de toekomst ook wel veel meer. Hier tot nu toe ook nog geen tandjes hoor! (10 maanden vandaag)

Nu met Noah nog geen last van gehad. Mijn oudste heeft het wel gehad en ook tot bloedens toe,echt zo wond,zo zielig! Sudo werkte super goed! Mijn vriend noemt het auwa-weg creme haha. Mijn nichtje,die 3 mnd ouder is dan Noah had het een tijdje terug heeel erg.Ze was echt vuurrood van voor tot achter,echt luieruitslag.Mijn zusje had andere luiers gebruikt,dus het lag aan de luier! Ze kon m niet verdragen. Het is zo,dat als ze tandjes krijgen,dat de ontlasting dan vaker wat dunner is,waardoor de huid sneller geiirriteerd raakt,maar je hebt ook echte luieruitslag en dan zou een ander merk luier misschien uitkomst kunnen bieden! Het schijnt dat ik als kind de luiers ook niet kon verdragen,mijn moeder gebruikte mij mij daarom stoffe luiers,dus.... Ik zou eens een andere luier gebruiken dan dat je nu hebt.

Succes ermee
Liefs

Terug
Bovenaan