kapotte oortjes

Hallo mede moeders en vaders

Heb even een vraagje.
Als mijn dochtertje, 8 maanden, moe is of wordt zit ze heel erg aan haar oortje te trekken, dit is vrij normaal, alleen zijn de oortjes aan de achterkant helemaal schraal en het lijkt wel of dat er sneetjes zitten, allemaal van aan het oortje trekken.
Kan ik hier nou gewoon iets opsmeren of juist niet.
Vind het zo'n klein iets om mee naar de dokter te gaan, dus dacht, probeer het eerst eventjes hier bij de mede  moeders en vaders

groetjes margo
 
hoi,

Mijn dochtertje van 10 maanden doet dat ook maar heeft niet wat jouw kindje heeft.
Als ik jou was zou ik toch naar de huisarts gaan of bellen voor advies.


                                                       Groetjes van een trotse moeder
 
Hoiii,

Mijn zoontje heeft dit ook wel eens, ook als-tie zich bv. in z'n oortjes krabt. Ik merk dan dat het weer tijd wordt z'n nageltjes een beetje bij te knippen! Daarna gaat het weer goed.

Groetjes,
Line
 
Hoi,

Je kan het beste regelmatig er een klein beetje Calendula zalf van VSM op smeren ( de zalf-variant is vetter dan de créme-variant). Dit heeft een herstellende invloed op de huid en is goed voor kleine schaafwondjes, schrammen en huidirritatie. Is dus ook goed voor ernstige luieruitslag. En inderdaad even de nageltjes weer kort knippen!
Ik gebruik die zalf echt overal voor: de billen, kleine wondjes enzovoorts.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

mijn dochtertje doet dit ook als ze moe is en bij haar zitten er vanboven achter het oortje ook sneetjes (soort kloofje).
Ik smeer hier zinkzalf op en dan is het zo verdwenen.

Succes


Groetjes Anja (mama van Moraya 22-9-05)
 
Terug
Bovenaan